/ سرویس علمی و فرهنگی
کد خبر : 471
تاریخ خبر : 1393/11/21 2:38 ب ظ

مدیرعامل موسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از راه اندازی موزه های انقلاب و مطبوعات در آینده ای نزدیک خبر داد.

محمدرضا جواهری گفت: در واقع جمع‌آوری ایده‌های مختلف، عرضه و اجرایی کردن این ایده‌ها در غالب نمایشگاه از اهم موضوعاتی بود که توسط موسسسه فرهنگی موزه های این بنیاد برای نخستین بار به منصه ظهور در آمد.
 
وی بالا بردن سطح آگاهی قشر جوان و آشنایی آنان با واقعیات توسط مستندات موجود را از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: متاسفانه پس از گذشت 36 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی به صورت جدی به برخی از مستندات موجود  در اختیار مردم توجه کافی نشده است و با توجه به گذشت زمان امکان و فرصت گرد آوری و نگهداری این اسناد تاریخی از دست خواهد رفت.
 
وی وجود اشیاء واقعی مانند اسکناس های رایج دوران انقلاب و قبل از آن، فضای کتابفروشی و نمونه کتاب‌های مختص آن دوران، دکه روزنامه فروشی شبیه سازی شده و نمونه‌های روزنامه ها و همچنین دوربین های عکاسی  آن دوران را از ویژگی های این نمایشگاه دانست.
 
جواهری در ادامه  به ایجاد و راه اندازی مجتمع موزه ای در محوطه پارک ارم  اشاره کرد و گفت: در این مجتمع سعی می شود  مجموعه خودرو ها ، تندیس ها و نیز آثار چوبی را که دارای حجم زیادی هستند، نگهداری کنیم و در یک مجموعه کامل با برخوداری از استانداردهای لازم در معرض دید قرار دهیم.
 
مدیر عامل موسسه  فرهنگی موزه های بنیاد در ارتباط با راه اندازی موزه مطبوعات گفت:  از چندین سال گذشته تا کنون در حال گردآوری آثار مطبوعاتی دوران قبل از انقلاب و بعد از آن هستیم و در آینده ای با ایجاد و راه اندازی موزه مطبوعات در محوطه پارک ارم آثار ثبت شده و مستندات موجود و در اختیار را که مربوط به چاپ و نشر اولین نسخه های روزنامه های مختلف در ایران است، پس از افتتاح رسمی در معرض دید قرار خواهیم داد.
 
جواهری گفت: در حال حاضر آنچه که در موزه ها و خزانه های بنیاد موجود است و از آنها نگهداری می شود و متعلق به ملت و کشور است و نسل های آینده را باید با آموزش و مطالعه نسبت به ارزش  این اشیاء و آثار مطلع سازیم.
 
 
 
منبع: خبرگزاری مهر
 
 
 
 
برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟