/ سرویس علمی و فرهنگی
کد خبر : 468
تاریخ خبر : 1393/11/21 12:09 ب ظ

«چارچوب‌بندی، خبر و رسانه‌ها» و «کمپین دیپلماسی رسانه‌ای» عناوین جدیدترین کتاب هایی است که دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر و روانه بازار کتاب کرده است.

کتاب «چارچوب‌بندی، خبر و رسانه‌ها» مشتمل بر 18 عنوان مقاله از نویسندگان و پژوهشگران کشورهای مختلف در حوزه ارتباطات و رسانه‌ها است که توسط دکتر "اردشیر زابلی‌زاده" گردآوری شده است.
 
در این کتاب مفهوم چارچوب‌بندی در رسانه‌ها و چالش‌های این حوزه از زوایای مختلف تبیین و تشریح شده است.
 
تعیین چارچوب، تعیین دستور کار و تعیین اولویت، سیر تحول سه مدل تأثیر رسانه‌ای، تعیین چارچوب خبر: نظریه و گونه‌شناسی، قدرت تعیین چارچوب: چالش‌های جدید در پژوهش ساختار معنایی خبر، چارچوب‌بندی به مثابه نظریه تأثیرات رسانه‌ای، فرایند‌های تعیین چارچوب و جنبش‌های اجتماعی: مرور و ارزیابی، تعیین چارچوب رسانه‌ها در سطوح گفتمان سیاسی، تحلیل تعیین چارچوب یک برخورد: روزنامه‌نگاری جنگ / صلح، و محدودیت‌های گفتمان ملی در خصوص یک پدیده فراملی از جمله مقالات منتشر شده در این کتاب است.
 
چاپ نخست کتاب «چارچوب‌بندی، خبر و رسانه‌ها» در 456 صفحه، قطع وزیری و با شمارگان 1000 نسخه دی ماه 1393سال منتشر و به بازار کتاب عرضه شده است.
 
«کمپین دیپلماسی رسانه‌ای؛ عطف به ارتباطات استراتژیک» عنوان کتاب دیگری است که به قلم دکتر "رها خرازی" تالیف و توسط دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها منتشر شده است.
 
نویسنده در این کتاب با رویکردی از جنس واقع‌گرایی، به بررسی کمپین دیپلماسی رسانه‌ای در حال ساخت در لابراتور دیپلماسی رسانه‌ای کشورها و رسانه‌های جریان‌ساز جهانی می‌پردازد.
 
وی کمپین دیپلماسی رسانه‌ای را تکرار بی‌‌پایان باز بینی، باز ارزیابی، باز طراحی و اجرای آن بخش از دیپلماسی می‌داند که امکان راهیابی به فضای رسانه‌ها را می‌یابد. سپهری رسانه‌ای ـ دیپلماتیک، پیچیده، برآمده از محیطی با ارتباطات و تأثیرات شبکه‌ای، میان‌رشته‌ای، چند رشته‌ای که بر ارتباطات استراتژیک استوار است.
 
این اثر در 6 بخش با عناوینی چون: کمپین دیپلماسی رسانه‌ای هوشمند عطف به ارتباطات استراتژیک، کمپین دیپلماسی رسانه‌ای مذاکرات، رسانه‌ها؛ بازیگران نوین دیپلماتیک، گفتمان‌سازی دیپلماتیک رسانه‌ای، کمپین دیپلماسی رسانه‌ای عطف به وب هوشمند و برندینگ کشوری؛ آرمان ـ طرح ارتباطات استراتژیک کشور منتشر شد.
 
چاپ اول کتاب «کمپین دیپلماسی رسانه‌ای؛ عطف به ارتباطات استراتژیک»، دی‌ماه سال 1393، در قطع رقعی، 177 صفحه و با شمارگان 1000 نسخه منتشر و به بازار عرضه شده است.
 
 
 
منبع: دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها
 
 
 
برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟