/ سرویس علمی و فرهنگی
کد خبر : 432
تاریخ خبر : 1393/10/18 2:36 ب ظ
درکنفرانس بین المللی وحدت اسلامی

کارشناسان کمیته رسانه در بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی بر ضرورت ایجاد اتحادیه رسانه های اسلامی تاکید کردند.

کمیته رسانه با حضور جمعی از فرهیختگان و اصحاب رسانه های اسلامی همزمان با بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی در هتل استقلال تشکیل شد .
 
سعید فانیان رئیس کمیته رسانه و مدیرعامل خبرگزاری تقریب مذاهب اسلامی گفت: این نشست با حضور فعالان عرصه رسانه که شناخت خوبی از جهان رسانه و رسانه های جهان اسلام دارند، تشکیل شده است.
 
وی با اشاره به نابرابری موجود بین رسانه های اسلامی و رسانه های مورد حمایت غرب تاکیدکرد: امروز به لحاظ کمی و کیفی نوعی آپارتاید رسانه ای در جهان حاکم است.
 
مدیر عامل خبرگزاری تقریب همگرایی رسانه های اسلامی را در حد و اندازه توانمندی آنها ندانست و از حضار در نشست خواست نقطه نظرهای خود را در ارتباط با چگونگی ایجاد همگرایی بیشتر رسانه های اسلامی ،استفاده هرچه بهتر و بیشتر از امکانات موجود و نیز کم کردن فاصله آنها با هم و با کشورهای غربی بیان کنند و پیشنهاد ایجاد اتحادیه های اسلامی از سوی برخی کارشناسان مطرح و بر ضرورت تشکیل این اتحادیه تاکید شد.
 
تشکیل اتحادیه رسانه ها و نویسندگان اسلامی، ایجاد رسانه های مستقل و بدون گرایش های سیاسی، تشکیل ایستگاهی با مرکزیت مجمع تقریب مذاهب شامل رسانه های کشورهای اسلامی و همچنین توجه به فضای مجازی و مقتضیات جوامع اسلامی از موضوع هایی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.
 
کمیته جوانان و دانشجویان، تجار و بازرگانان و همچنین کمیته مساعی حمیده از کمیته هایی است که همزمان با برپایی کنفرانس وحدت اسلامی با حضور کارشناسان و نخبگانی از کشورهای اسلامی برگزار شد.
 
بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی از روز گذشته (چهارشنبه) با حضور صدها اندیشمند داخلی و خارجی در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد و قرار است در این همایش از 62 جلد کتاب شامل تمام احادیث پیامبر اعظم (ص) که در منابع شیعه و سنی به طور مشترک آمده، رونمایی شود. 
 
همچنین در این همایش از سه چهره برجسته تقریبی جهان اسلام یعنی امام موسی صدر، آیت الله محمد واعظ زاده نخستین دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و شیخ سعید شعبان دانشمند بزرگ اهل سنت لبنان و بنیانگذار حرکت توحید تجلیل خواهد شد. 
 
بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با عنوان 'امت واحده اسلامی چالش ها و راهکارها' تا جمعه 19 دی در تهران ادامه دارد که نشست های تخصصی در هتل استقلال و مراسم اختتامیه جمعه شب در سالن همایش های صدا و سیما برگزار خواهد شد. 
 
 
منبع: خبرگزاری ایرنا
 
 
 
 
برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟