/ سرویس اجتماعی
کد خبر : 428
تاریخ خبر : 1393/10/16 11:56 ق ظ

عضو هیات علمی دانشگاه هنر گفت: تصاویر شهری و دیوار نگاری در فرهنگ سازی شهری نقش مهمی داشته و موثرترین رسانه بعد از تلویزیون تصاویر شهری است.

رضوان صادق زاده اظهار داشت: موثرترین رسانه پس از تلویزیون تصاویر شهری و تبلیغات محیطی است که مردم مدام در حال دیدن آنها هستند.
 
این هنرمند نقاش افزود: این تصاویر از کیفیت ساختاری پیاده روها تا تابلوهای فروشگاه ها، نقاشی های دیواری و رنگ دیوارها در بالا بردن سواد بصری مردم بسیار موثر هستند . نقاشی های دیواری می توانند نقش انتقال دهنده آرامش به مردم را به خوبی ایفا کنند.
 
وی با اشاره به نقاشی های دیواری زمان جنگ تحمیلی وبُعد هیجانی آن برای تشویق به دفاع مقدس، افزود: زمان حال نیز از این قاعده مستثنی نیست و تاثیر نقاشی دیواری بر مردم بسیار مشهود است و مسئولان می توانند ترتیبی دهند تا نقاشی هایی که مردم را به آرامش دعوت و ارزش های والا را تبلیغ می کنند، روی دیوارها طراحی شوند و از این طریق فرهنگ سازی نیز صورت می گیرد.
 
صادق زاده با اشاره به برگزاری دوسالانه دیوار نگاری شاهدان شهرگفت: برای اولین بار مسئولان سازمان زیبا سازی شهر تهران با توجه به تبلیغاتی که در سطح شهر وجود دارد، تصمیم گرفتند جاهای خالی را پُر نکنند و بالاخره بعد از مدت ها به این نتیجه رسیدند که برای زیبایی شهر هر دیواری خالی ، نباید حتما نقاشی و رنگ شود.
 
وی در ادامه افزود: بنابراین برای سامان دادن تصاویر شهری تصمیم بر این شده تا تصاویر و نقاشی های موجود شهری با موضوعات ارزشی از جمله تصاویر شهدا و امام خمینی (ره) که سال های زیادی قدمت دارند، دوباره بازسازی شود و به همین دلیل هم عنوان شاهدان شهر را داراست.
 
سومین دوسالانه ملی دیوارنگاری شهری در سه بخش مسابقه شاهدان شهر، بخش پژوهش و مروری بر آثار دیوارنگاری شهری، از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار می شود.
 
هنرمندان در بخش مسابقه این رویداد هنری با موضوع قرار دادن، آیات، اذکار و روایات اسلامی، رویدادهای زندگی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و یاد و خاطره ایثارگران (شهدا و جانبازان) به نقاشی دیوارهای از پیش تعیین شده در شهر تهران می پردازند.
 
علاقه‌مندان جهت دریافت اخبار و اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس اینترنتی www.zibasazi.ir مراجعه کنند.
 
 
منبع: خبرگزاری ایرنا
 
 
 
 
برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟