/ سرویس اجتماعی
کد خبر : 420
تاریخ خبر : 1393/10/14 11:42 ق ظ

مشاور وزیر ورزش و جوانان گفت: سند ملی سواد رسانه ای برای استفاده اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان و نوجوانان در چهار رویکرد اصلی تدوین شده است.

«محمدرضا رستمی» شنبه 13 دی ماه در اولین روز از سفر خود به استان مرکزی در نشست بررسی نحوه کسب و کار در فضای مجازی در اراک افزود: سند ملی سواد رسانه ای در کمیته تخصصی فضای مجازی تدوین شده است و به زودی در اختیار تمام اداره های کل ورزش و جوانان استان ها قرار می گیرد. 
 
وی ادامه داد: این سند در چهار رویکرد اصلی استفاده بهینه از گوشی های تلفن های همراه، اینترنت، ماهواره و بازی های رایانه ای تدوین شده است. 
 
مشاور وزیر ورزش و جوانان افزود: بر اساس برنامه ریزی های وزارت ورزش و جوانان در هر استان یک سازمان مردم نهاد با محوریت سواد رسانه تشکیل و با نظارت استانداری ها و مدیران کل ورزش و جوانان آموزش های لازم را در این خصوص به اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان و نوجوانان ارائه می کنند. 
 
وی بیان کرد: با توجه به اینکه مقوله اشتغال مهمترین دغدغه مسوولان و مردم است با استفاده علمی و تخصصی از فضای مجازی می توانیم گامی اساسی در راستای ایجاد اشتغال جوانان برداریم. 
 
رستمی افزود: با ایجاد طرح توانمندسازی کسب و کار در فضای مجازی، فرصت اشتغال برای 31هزار نفر در نقاط مختلف ایران اسلامی ایجاد می شود.
 
وی گفت:طرح توانمندسازی کسب و کار فضای مجازی برای جوانان در همه استان ها اجرا می شود و این طرح شامل کسب و کار فضای مجازی، خویش فرما و دانش بنیان است.
 
مشاور وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: ارائه ایده ، ایده یابی و ظرفیت سازی در اشتغال با رویکرد استفاده حداکثری از فرصت های فضای مجازی با نگاه بومی در راستای تحقق این طرح مورد توجه قرار می گیرد.
 
وی گفت: زندگی جوانان با توجه به گسترش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد و تاثیرات فضای مجازی را باید در زندگی جوانان رصد کرد.
 
رستمی ادامه داد: توانمندسازی جوانان برای کسب و کار در فضای مجازی مهم ترین هدف اجرای این طرح به شمار می رود که مسوولان و مدیران دستگاه های دولتی باید اداره کل ورزش و جوانان را در راستای هر چه منسجم تر آن حمایت کنند. 
 
وی یادآوری کرد: وضعیت اقتصادی دولت فعلی به گونه ای است که دخالت مستقیم دولت را در خصوص ساماندهی وضعیت جوانان از لحاظ اشتغال و ازدواج سلب کرده است بنابراین جوانان باید با تکیه بر داشته های خود و تشکیل گروه های منسجم در راستای ایجاد اشتغال برای خود گام بردارند. 
 
 
منبع: خبرگزاری ایرنا
 
 
 
برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟