/ سرویس علمی و فرهنگی
کد خبر : 40742
تاریخ خبر : 1396/06/11 9:43 ق ظ
وزیر ارشاد در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به شاخه ها و بخش های مختلف فعالیت، حیطه کارش سنگین است، در وزارت ارشاد بخشقابل توجهی از تلاش ما در مورد حوزه های دینی است.


به گزارش ایلنا، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی در دیدار با آیت الله علوی گرگانی اظهار داشت: پیش از قبول مسئولیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امور تدریس و تحصیل در حوزه مشغول بودم و از این رو آشنایی لازم با این عرصه را دارم.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به شاخه ها و بخش های مختلف فعالیت، حیطه کارش سنگین است، در وزارت ارشاد بخشقابل توجهی از تلاش ما در مورد حوزه های دینی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: یکی از فعالیت های این وزارتخانه در حوزه دینی مربوط به سازمان حج است که امروز خوشبختانه شاهد سفر ایمن حجاج خود هستیم و از اینکه انسداد این سفر معنوی رفع شدخوشحال هستیم، در امر عتبات عالیات نیز فعالیت ما به خصوص در ایام اربعین بسیار فشرده و سنگین است.

صالحی یادآور شد: یکی دیگر از حوزه های دینی ما بنیاد امام رضا(ع) است که در دهه کرامت مسئولیت برپایی جشن های دهه کرامت کشور را برعهده دارد، این بنیاد در برپایی هرچه بهتر برنامه های این  ایام، در طول سال فعالیت های زیادی انجام می دهد.

وی افزود: ما هفت حوزه دیگر در وزارت ارشاد داریم که اگرچه مستقیما ارتباط با حوزه دین ندارند اما بی  ارتباط نیز نیستند، ما در قالب این حوزه ها تلاش می کنیم ارزش های دینی را به خوبی در نظر بگیریم، این حوزه ها به فضای مجازی، بازی های رایانه ای، رسانه و مطبوعات، هنر(سینما، تئاتر، موسیقی) و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تقسیم می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: این وزارتخانه حوزه های فعالیتی زیادی  دارد و ما نیز تلاش می کنیم با ارتباط با مراجع عظام و استفاده از راهنمایی آن ها بتوانیم در این مسیر سخت هرچه بهتر  عمل کنیم.
 

برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟