/ سرویس اجتماعی
کد خبر : 40738
تاریخ خبر : 1396/06/08 3:02 ب ظ
به علت تغییر سبک زندگی و افزایش وسایل ارتباطی

امروزه به علت تغییر سبک زندگی و افزایش وسایل ارتباطی، رسانه‌ها سهم قابل توجهی از اوقاعت فراغت خانواده‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. رسانه‌ای که دارای ابعاد مثبت و منفی فراوانی است و اگر راهنما و سواد استفاده از این گونه وسایل نباشد، تأثیرات مخربی درشخصیت افراد جامعه برجای می‌گذارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی، بهزاد تیمورپور، رییس فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی با اشاره به جایگاه و کارکرد رسانه و شبکه‌های اجتماعی در دنیای امروز، گفت: امروزه یکی از عواملی که باعث تحکیم ارتباط خانوادگی و پایداری کانون خانواده می‌شود رسانه‌ها هستند و از طرفی همین رسانه‌ها می‌توانند عاملی برای سست کردن بنیان خانواده‌ها باشند.

او افزود: امروزه به علت تغییر سبک زندگی و افزایش وسایل ارتباطی، رسانه‌ها سهم قابل توجهی از اوقاعت فراغت خانواده‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. رسانه‌ای که دارای ابعاد مثبت و منفی فراوانی است و اگر راهنما و سواد استفاده از این گونه وسایل نباشد، تأثیرات مخربی درشخصیت افراد جامعه برجای می‌گذارد.

رییس فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی با تاکید بر اینکه خانواده ها با استفاده درست از فضای مجازی می توانند مهارت های خود در زندگی را افزایش دهند، ادامه داد: از این نگاه خانواده می‌توانند با استفاده صحیح از فضای مجازی آگاهی‌های خود را افزایش دهد و پیرامون مسائلی که در فضای حقیقی یا غیر رسانه‌ای قابل تجربه نیست تجربه کسب کنند.

تیمورپور تصریح کرد: بر همین اساس فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برای اولین بار در کشور با هدف ارائه یک نمونه محصول مناسب برای خانواده از میان محصولات تولید شده در خارج و داخل کشور، بسته‌های سواد رسانه‌ای را به سبد خرید خانواده‌ها اضافه خواهد کرد.

وی بیان کرد: این بسته‌ها شامل کتاب، سی‌دی‌های آموزشی، فیلم، بروشور، کارتون، اینفوگرافیک، موشن گرافیک، انیمیشن و امثال این موارد است. طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده این بسته‌ها از اول آبان در فروشگاه‌های زیر نظر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سایر فروشگاه‌های معتبر برای خانواده ها توزیع خواهد شد.

رییس فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی با بیان اینکه این بسته‌ها با تخفیف‌های ویژه، برای تمامی گروهای سنی تولید شده‌اند، افزود: در این طرح برای تمامی کسانی که این بسته‌ها را تهیه می‌کنند قرعه کشی بزرگی نیز در نظر گرفته‌ایم.

تیمورپور با دعوت از فعالان عرصه سواد رسانه‌ای گفت: در این جریان از تمامی موسسات، سازمان‌ها، اشخاص حقیقی و حقوقی برای ارائه آثار خود در این سبد دعوت به‌ عمل می‌آوریم.

برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟