/ سرویس اجتماعی
کد خبر : 40726
تاریخ خبر : 1396/06/04 9:32 ق ظ
عضو هیات علمی دانشگاه علوم و تحقیقات:

عضو هیات علمی دانشگاه علوم و تحقیقات گفت: روزنامه نگار و خبرنگار می تواند در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه نقش موثری ایفا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسای انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران، محمد سلطانی فر روز چهارشنبه در نشست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با خبرنگاران، افزود: تعدادی از روزنامه نگاران قصد داشتند مبدع روزنامه نگاری پیشگیری باشند که برایم جالب توجه بود آیا موضوعی به نام این نوع روزنامه نگاری می تواند محلی داشته باشد یا نه و بعدها دریافتیم این موضوع در کل محلی از أعراب ندارد.


وی اضافه کرد: موضوع پیشگیری می تواند در ابعاد مختلفی مانند حوزه اطلاع رسانی ، آموزش، هدایت و رهبری و نظارت بر محیط های اجتماعی سیاسی و اقتصادی شکل گیرد.


سلطانی فر با بیان اینکه اگر جرمی در کشور شکل می گیرد، روزنامه نگار و خبرنگار باید در مسیر، وظیفه خود دنبال کند، گفت: خبرنگار در مسیر پیشگیری از وقوع جرم کمک می کند و در آموزش هم اگر بتوانیم دلائل شکل گیری و چرایی وقوع جرم و راههای مقابله با آن را آموزش دهیم می توانیم کمک کننده در پیشگیری از وقوع جرم باشیم.


وی افزود: در حوزه هدایت و رهبری ، بابد ببینیم چه مسیرهایی را دنبال کنیم که مردم گول نخورند و اصلا جرم و جنایتی اتفاق نیفتد. با شفاف سازی قوانین هم طوری برخورد کنیم که جرم و جنایت شکل نگیرد.


استاد علم روزنامه نگاری در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: قبول کنیم وظیفه داریم در حوزه نظارت بر محیط های سیاسی اجتماعی قدم برداریم و هر آنچه خلاف شانی اتفاق می افتد دنبال کنیم.


وی با بیان اینکه نباید همه مردم را بی گناه ببینیم، گفت: مردم را نخست مجرم نبینیم که بخواهیم بعدا گناهکار یا بی گناه بودن آنها را اثبات کنیم.

برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟