/ سرویس علمی و فرهنگی
کد خبر : 40687
تاریخ خبر : 1396/05/16 10:13 ق ظ
دبیر انجمن صنفی مدیران رسانه تاکید کرد :

 دبیر انجمن صنفی مدیران رسانه تصریح کرد: بی‌شک هر کشوری از جناح‌های مختلف سیاسی تشکیل شده، اختلاف سلیقه‌ها در عرصه سیاست امری عادی است اما آنچه می‌تواند نقطه اشتراک همه اختلاف‌ها باشد منافع عمومی و ملی است که بی‌شک فراتر از جناح‌کشی و یارکشی‌های سیاسی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران، محمد حیدری ضمن یادآوری نقش رسانه‌ها در آشتی ملی گفت: در کشور ما رسانه‌ها وابستگی‌های سیاسی و سو گیری‌های متنوعی دارند اما نباید فراموش کنیم که در نهایت این تحلیل‌ها و اخبار نباید به شکاف جناح‌ها دامن بزند بلکه نیکوست نقاط اشتراک میان تشکل‌ها و احزاب سیاسی را تقویت کنیم و با پرهیز از مطالب و تیترهای اغراق آمیز از افزایش تنش‌ها بپرهیزیم.


وی با تشریح نقش رسانه‌ها در مسائل کلان کشور، اظهار کرد: رسانه، آئینه جامعه و اتفاق‌های درون آن به شمار می آید و به نحوی بازتاب افکار عمومی و فرهنگ و دستاوردهای جامعه در آنچه رسانه‌ها منعکس می‌کنند هویداست.


حیدری افزود: در تمام دنیا رسانه‌ها نقش پوششی خوبی برای معرفی دستاوردهای کشورشان ایفا می‌کنند به عنوان مثال مردم دنیا جدیدترین دستاوردهای صنعتی و اقتصادی ژاپن و چین را از طریق مهمترین بخش‌های خبری و روزنامه‌ها و سایت‌ها و خبرگزاری‌های مطرح این دو کشور دریافت می‌کنند.

** نقش حساس رسانه ها در ترسیم چهره کشور

این فعال رسانه ای به نقش رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در ترسیم چهره‌ای مناسب از کشور اشاره کرد و گفت: در مسائل کلان کشور صدا و سیما مسئولیت‌های بزرگی دارد چرا که مخاطبان داخلی و خارجی ناخواسته انعکاس‌های این رسانه را قضاوت می‌کنند و حتی اگر سهوی، مطالبی پخش شود هیچ تضمینی نیست مخاطبان اصلاحیه آن را ببینند و بشنوند.
حیدری با انتقاد از کم کاری و اعمال سلیقه برخی از مدیران رسانه ملی در حوزه تحریم، تصریح کرد: تحریم بی‌تردید منافعی همچون خودکفایی و دستاوردهای داخلی و تقویت برخی از بخش‌ها در گرایش به کالای داخل برای ما داشت اما نباید چشم بر مضرات آن بست بنابراین لازم است برای کشور کلان و آینده‌نگر باشیم چرا که در اقتصاد کلان و صنایع مادر تخصصی، ضربه‌های غیرقابل جبرانی به کشور وارد شد که با برجام گره‌های کور گشایش می‌یابد.

** نمایش چهره سیاه از برجام به صلاح کشور نیست

دبیر انجمن صنفی مدیران رسانه‌ها با طرح این موضوع که برخی رسانه ها در بسیاری از موارد، اخبار تحریم و برجام را کامل بیان نمی‌کردند، خاطرنشان کرد: گاهی عموم مردم شاهد تخریب‌های یک سویه در مورد برجام در بخش‌های تحلیلی- خبری صدا و سیما بودند البته این ماجرا به اصل جریان مذاکرات لطمه نزد اما مقامات کشورمان را به سمتی هدایت کرد که اذعان کنند برخی اظهاراتشان صرفاً خوراک رسانه‌های داخلی است.
حیدری یادآور شد: همانطور که بر همگان آشکار شد تحریم، منافع خاصی برای گروهی ایجاد کرد که بر ادامه آن اصرار دارند در حالیکه امروز همان گروه با وقاحت، انگشت اتهام به سمت منجیان تحریم نشانه می‌روند و ای کاش صدا و سیما در این برهه حساس تاریخی بیش از گذشته، سیاست‌های کلان خود را بر منافع ملی همسو کند، نمایش چهره سیاه از برجام به هیچ عنوان به صلاح کشور نیست و استمرار هجمه‌های رسانه‌ای به برجام نوعی ماهیگیری در آب گل‌آلوده تحریم است./ ایرنا

برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟