/ سرویس اقتصادی
کد خبر : 40677
تاریخ خبر : 1396/05/08 4:15 ب ظ
احتمال می‌رود مهلت زمانی ثبت‌نام در طرحهای ویژه بیمه تکمیلی تمدید شود؛

معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، لیست اسامی خبرنگاران مورد تأیید که در سامانه جامع رسانه‌های کشور ثبت‌نام کرده‌اند را برای بهره‌مندی از خدمات ویژه بیمه‌تکمیلی به صندوق اعتباری هنر ارسال کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران؛ امروز (8 مرداد) پیرو اطلاعیه قبلی صندوق اعتباری هنر، مهلت ثبت‌نام در طرح ویژه بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر برای هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران به پایان می‌رسد و عملا درگاه انتخاب و پرداخت سه طرح بیمه تکمیلی «امید»، «آرامش» و «رفاه» بسته خواهد شد.

مدت زمان در نظر گرفته شده برای ثبت‌نام در هر کدام از طرحهای ویژه مذکور 20 روز بود که به جز خبرنگاران، فعالان دو بخش دیگر قادر به ثبت‌نام بودند.

هم‌زمان با اعلام فراخوان صندوق اعتباری هنر برای ثبت‌نام از متقاضیان علاقمند به بهره‌مندی از این خدمات در نظر گرفته شده، امکان ثبت‌نام از خبرنگاران مسدود و انجام این کار منوط به تأییدیه معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد شد.

در واقع معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد همچون سال گذشته بر آن شد تا لیستی از اسامی خبرنگارانی که در «سامانه جامع رسانه‌های کشور» ثبت‌نام کرده‌اند را به صندوق اعتباری هنر ارائه کند تا تنها اعضای آن لیست قادر به بهره‌مندی از خدمات بیمه تکمیلی باشند.

با توجه به اینکه معیار ارائه خدمات خاص و ویژه از سوی دولت به خبرنگاران، ثبت‌نام در این سامانه است، تمامی خبرنگاران لازم است اقدام به تکمیل پرونده خود در این سامانه و درخواست بررسی پرونده‌شان را به‌صورت الکترونیک برای مسئولان معاونت مطبوعاتی ارسال کنند.

 امسال نیز همانند سال گذشته معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، لیست خبرنگاران مورد تأیید را دیرهنگام به صندوق اعتباری هنر ارسال کرد؛ براساس پیگیریها، لیست اسامی خبرنگاران مورد تأیید معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد یا همان کسانی که در سامانه جامع رسانه‌های کشور ثبت‌نام کرده و پرونده‌شان بررسی شده است، چهارشنبه هفته گذشته به صندوق اعتباری هنر ارسال شده است.

در حال حاضر نیز مسئولان بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر در حال وارد کردن اسامی خبرنگاران این لیست به سامانه صندوق هنر هستند؛ براساس گفته کارشناسان این بخش بعد از وارد کردن لیست اسامی مجددا افراد مورد بررسی قرار می‌گیرند تا صلاحیتشان برای صندوق نیز احراز شود.

با توجه به پروسه‌ای که باید طی شود، احتمال می‌رود مهلت زمانی ثبت‌نام در طرحهای ویژه بیمه تکمیلی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران تمدید شود.

برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟