/ سرویس علمی و فرهنگی
کد خبر : 40668
تاریخ خبر : 1396/04/28 3:43 ب ظ
در آخرین روز حضور در وزارت ارشاد؛

مدیرکل سابق مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی ارشاد پس از ترک این مسئولیت، گفت: در این مدت، سعی کردم فارغ از جهت‌گیری‌های سیاسی رایج، با اصحاب رسانه رابطه‌ای قلبی داشته باشم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران، مراسم تودیع حسن محرابی مدیرکل سابق مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز سه شنبه ۲۷ تیرماه با حضور حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی این وزارتخانه و همکاران وی در محل ساختمان این معاونت برگزار شد. این مراسم به مناسبت پایان دوره خدمت مدیرکل سابق مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی و با هدف تجلیل از ۳۰ سال خدمت وی در این حوزه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد.

همچنین بر اساس این گزارش، حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنوز فردی را به عنوان جایگزین مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی معرفی نکرده و فعلاً خود، سرپرستی این اداره‌کل را بر عهده دارد و به نظر می‌رسد این دوره تا زمان تشکیل دولت جدید ادامه داشته باشد.

حسن محرابی مدیرکل سابق مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگویی کوتاه با خبرنگار مهر، درباره همکاری با اصحاب مطبوعات و رسانه‌ها در حوزه‌های اجرایی گفت: من از سال ۶۸ تا همین دیروز در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد مشغول به کار بودم و در دوره‌های مختلف معاون مدیرکل مطبوعات داخلی بودم و از اول دیماه ۱۳۹۲ به عنوان مدیرکل مطبوعات داخلی در خدمت اصحاب عزیز رسانه بودم.

وی با اشاره به اینکه در این مدت سعی کردم فارغ از جهت‌گیری‌های سیاسی رایج در رسانه‌ها که کاملاً هم طبیعی است، با اصحاب رسانه رابطه‌ای صمیمی و قلبی داشته باشم و تا جایی که در توان دارم گرهی از کار آنها باز کنم، افزود: در مسیر زندگی شخصی خودم و به ویژه در این مدت حدوداً ۳ دهه‌ای که در خدمت اهالی رسانه بودم، همواره از کمک اصحاب رسانه در زمینه‌های گوناگون بهره گرفتم؛ زمانی که به اداره کل آمدم، لیسانس داشتم و الان که از خدمت دوستان مرخص می‌شوم، در حال نوشتن تز دکتری‌ام هستم که این موفقیت‌ها جز از طریق بهره‌مندی از همکاران خودم در رسانه‌ها امکانپذیر نمی‌بود.

محرابی همچنین با تاکید بر لزوم حفظ فضایی آرام و آکنده از آرامش برای فعالیت مطبوعات در کشور، گفت: اگر خبر و رویداهای خبری را مانند یک ضربه تصویر کنیم، چنانچه فضای انعکاس این رویداد یعنی جامعه، همانند آب باشد، این آب، ضربه را می‌گیرد و به شکلی آرام آن را در سطح خود (جامعه) انتقال می‌دهد. من فکر می‌کنم فراهم کردن چنین شرایطی برای فعالیت رسانه‌ها، یک اصل است و البته از آن سو، بهتر است اخبار رسانه‌ها هم ضمن اینکه ضرورت دارد که سطح اطلاعات و آگاهی جامعه را افزایش دهد، در تقویت آرامش موجود در جامعه هم اثر مثبت داشته باشد.

این مسئول سابق اجرایی در حوزه مطبوعات و خبرگزاری‌ها ابراز امیدواری کرد مدیرکل بعدی مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد هم علاوه بر اینکه خود در حوزه رسانه دارای سابقه مثبت باشد، با مشکلات و دغدغه‌های اهالی رسانه‌ به خوبی آشنا باشد تا تصمیم‌گیری‌هایش همراه با آگاهی و دقت کامل باشد./مهر
 

برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟