/ سرویس اجتماعی
کد خبر : 40645
تاریخ خبر : 1396/02/10 4:30 ب ظ

مهدی فضائلی با بیان اینکه رسانه‌ها و مطبوعاتی که دل در گرو انقلاب و حفظ ارزش‌ها دارند باید کیفیت، اخلاق، صداقت و انصاف را نسبت به دیگران در اولویت کارهای خود قرار دهند، گفت: این رسانه‌ها باید در تقویت تحلیل‌های خود همت مضاعفی بگمارند.

به گزارش انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران به نقل از خبرگزاری فارس، مهدی فضائلی در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های کانون انجمن‌های خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران گفت: ما به طور طبیعی در فعالیت‌های مطبوعاتی و روزنامه‌نگاری با چالش‌های مواجه هستیم که بخشی از توان و انرژی فکری اهالی رسانه صرف عبور از عبور از این چالش‌ها می‌شود که اگر این کارها را انجام ندهند قطعاً در جا خواهند زد.
 
وی افزود: به دلیل سرعت رسانه‌های جدید عامل انتظار سرعت از دست رسانه‌های مکتوب خارج شده به طوری که برخی رسانه‌ها مطالب انتشاری خود را به لحظه و آنلاین در اختیار مخاطب قرار می‌دهند.
 
فضائلی با بیان اینکه هر چند که برخی افراد اعلام می‌کنند که باید فاتحه رسانه‌های مکتوب را خواند، گفت: شرط ماندن و بقای رسانه‌های مکتوب و فارغ آمدن آنها به چالش عدم سرعت در انتشار مطالب، ارتقای کیفیت  و تحلیل‌های آنها است.
 
وی تصریح کرد: تعطیلی رسانه صرفاً در صورت عدم وجود مخاطب محقق می‌شود نه پایان انتشار و عدم درد خبر آن.
 
وی افزود: اگر بخواهیم در میدان رقابت باقی بمانیم بایستی مزیت‌های خود را شناخته و تعریف مناسبی از آن داشته باشیم.
 
وی تصریح کرد: در مزیت رقابتی، نوآوری و کیفیت عامل اصلی در آینده کاری رسانه‌ها به حساب می‌آید به همین دلیل رسانه‌ها باید کیفیت تحلیل‌های خود را بالا برده و از انتشار گزارش‌های سطحی جلوگیری کنند ضمن اینکه مخاطب به دنبال تحلیل‌های کوتاه است و خواندن مطالب بلند و طولانی صرف‌نظر می‌کند. همچنین مخاطبان شبکه‌های اجتماعی هم به دنبال عکس و فیلم کوتاه هستند.
 
فضائلی در پایان گفت: رسانه‌ها و مطبوعاتی که دل در گرو انقلاب و حفظ ارزش‌ها دارند باید کیفیت اخلاق، صداقت و انصاف را نسبت به دیگر رسانه‌ها در اولویت کارهای خود قرار دهند و این رسانه‌ها باید در تقویت تحلیل‌های خود همت مضاعفی بگمارند.
انتهای پیام/
برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟