/ سرویس اقتصادی
کد خبر : 40616
تاریخ خبر : 1395/12/08 1:06 ب ظ
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی مطرح کرد

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد گفت: امسال ۴۴ میلیارد تومان در حوزه یارانه مطبوعات کمک شده است و در سامانه خبرنگاران نیز ۱۵ هزار نفر خبرنگار ثبت شده‌اند.

به گزارش انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران به نقل از خبر گزاری ایسنا؛  حسن محرابی در نشست با خبرنگاران در محل برگزاری نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان کرمان، اظهار: روزنامه‌نگاری یک حرفه است و خبرنگار یا روزنامه‌نگار در این حوزه کاری، هر آن و هر روز با اتفاقاتی مواجه می‌شود که پیش‌بینی نشده است و باید اینقدر حرفه‌ای باشد که بتواند در آن موقعیت خوب تصمیم بگیرد.

 
او ادامه داد: ما می‌دانیم این حرفه در اداره کل مطبوعات داخلی به حمایت زیادی نیاز دارد، در هر صورت تلاش خود را در راستای برطرف کردن مشکلات می‌کنیم.
 
محرابی بیان کرد: برای حل شدن مشکلات در مطبوعات باید تعامل و مشارکت در هر دو حوزه‌ی اداره مطبوعات داخلی و خود مطبوعات باشد و حضور و پیگیری مشکلات در خانه مطبوعات و انجمن‌های صنفی می‌تواند در حل بیشتر مشکلات موثر باشد.
 
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد با بیان این‌که در دوره جدید، دولت به هیچ نشریه‌ای مجوز نداده است، در پاسخ به پرسش‌هایی درباره مشکلات مربوط به آیین‌نامه حوزه مطبوعات، گفت: حل بعضی مشکلات از دایره آیین‌نامه خارج است و باید قانون تصمیم‌گیری کند.
 
او با اشاره به این‌که ۴۴ میلیارد تومان امسال در امر یارانه مطبوعات کمک شده است، گفت: سامانه خبرنگاری کار ما را آسان کرده است و حتی کار خبرنگاران را و دیگر سختگیری‌های قبلی تا حدودی وجود ندارد. تا کنون ۱۵ هزار نفر خبرنگار در سامانه ثبت شده‌اند.
 
محرابی همچنین درباره بحث بیمه و مالیات و تامین اجتماعی، گفت: گارگروهی شامل مدیرمسئول رسانه‌ها راه‌اندازی شده است تا مشکلات مربوط به این حوزه‌ها در آن مطرح و برای حل آن‌ها، تمهیداتی اندیشیده شود.
 
وی افزود: پایگاه‌های اطلاع‌رسانی برای مشخص شدن بحث یارانه می‌توانند با شرکت در طرح رتبه‌بندی جایگاه فعالیت رسانه‌ای خود را تعیین کنند. قانون با دستگاه رسانه‌ای طرف است و دستگاه رسانه را می‌شناسد؛ اما خوشبختانه در دو سال اخیر، تلاش بر این بوده است که کارهایی را مانند صدور کارت خبرنگاری، پرداخت بیمه خبرنگاران و بیمه تکمیلی را برای خبرنگاران انجام دهیم.
 
به گزارش ایسنا، محمدرضا علیزاده - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان - نیز در این نشست، اظهار کرد: اخذ مجوز نشریه ممکن است کار راحتی باشد، اما چیزی که در این میان مهم و سخت است، حیات و اداره نشریه و تولید محتوای نشریه است.
 
او نشریه موفق را  نیازمند نیروی متخصص دانست و گفت: یک نشریه باید بتواند با نیروی متخصص و برنامه‌ریزی، بقا و دوام خود را حفظ کند.  
 
علیزاده با بیان این‌که قطعا معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد برنامه‌های خوبی را در این دو سه سال دنبال کرده است، اظهار کرد: شفافیت در بحث بیمه‌ها و سایر طرح‌ها قطعا ایرادهایی هم ممکن است داشته باشد که با برنامه‌ریزی‌های مدون حل خواهد شد.
 
او افزود: حدود ۳۲۰ نشریه، پایگاه اطلاع‌رسانی و خبرگزاری در استان وجود دارد و البته تفاوت‌هایی با آمار در سامانه دارد و متاسفانه جایگاه خاصی از نظر کیفیت داریم، اما با این حال خانه مطبوعات استان با همدلی و همراهی برای نشریات استان تلاش خود را انجام می‌دهد.
 
برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟