/ سرویس اجتماعی
کد خبر : 40601
تاریخ خبر : 1395/11/04 10:53 ق ظ
به بهانه بزرگداشت شهدای آتش‌نشان ساختمان پلاسکو؛

تقدیرآتش‌نشانان ساختمان پلاسکو اینگونه رقم خورد که آنها نیز به فیض «شهادت» نائل شوند اما نه در جامه رزم بلکه در لباس زیبای آتش‌نشانی و در حال نجات جان هموطنان خود در جبهه‌ای دیگر در میان شعله‌های آتش ...

خبر کوتاه بود و تلخ؛ ساختمان پلاسکو در حالیکه ماموران از جان‌گذشته آتش‌نشانی در حال اطفای حریق طبقات فوقانی بودند، فروریخت و بیش از 20 نفر از بهترین و فداکارترین آتشنشانان تهران به فیض شهادت نائل شدند.

در پی این حادثه بود که مردم این شهر بیش از گذشته با اخلاق و مرام متعالی آتش‌نشانان آشنا شدند، آتش‌نشانانی که بی‌هیچ چشم‌داشتی در سخت‌ترین و خوفاک‌ناکترین اتفاقات، دل به دریای آتش می‌زنند و خود می‌سوزند تا که آتش به آشیانه امن دیگر خانوده‌‌های این شهر نیفتد، تا که دختر کوچکی در این شهر با نثار جان او بتواند دوباره آغوش گرم پدر را داشته باشد.

آری؛ اینان نیز به «مدافعان حرم» اقتدا کرده‌اند و سرود رهایی و بال در بال ملائک گشودن را با شهدای حرم حضرت زینب(س) همنوایی می‌کنند.

چه بسا بسیاری از شهدای اخیر ساختمان پلاسکو، آرزوی رزم در جبهه مباره با تکفیر و داعش و صیانت از حرم اهل بیت(ع) را در سر داشتند اما تقدیر آنها اینگونه رقم خورد که آنها نیز به فیض «شهادت» نائل شوند اما نه در جامه رزم بلکه در لباس زیبای آتش‌نشانی و در حال نجات جان هموطنان خود در جبهه‌ای دیگر در میان شعله‌های آتش ...

امثال «بهنام میرزا‌‌خوانی» آتش‌نشانی که در حادثه پلاسکو به شهادت رسید و تازه پس از شهادتش مشخص شد که او هم آرزوی اعزام به سوریه به عنوان مدافع حرم را داشته، در نیروهای آتش‌نشانی بسیارند؛ حالا هم او به آرزوی دیرنه‌اش رسیده و با نشان زیبای «شهادت» در جوار شهدای مدافع حرم، آرام خواهد گرفت.

اصحاب رسانه در جریان انجام رسالت خبری خود در انعکاس اخبار حادثه پلاسکو بیش از دیگران در جریان زحمات، رشادتها و ایثارگری این آتش‌نشانان بی‌ادعا قرار داشتند و قلم و لنز دوربین آنها صرفاً توانست گوشه‌ای از این مجاهدتها و صحنه‌های تلخ و شیرین را به تصویر بکشد.

«انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران» نیز به نوبه خود ضمن ارج نهادن سعی و تلاش آتش‌نشانان سراسر ایران‌زمین به‌ویژه آتش‌نشانان تهران، با خانواده شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو ابراز همدردی می‌کند و برای آن شهدای والامقام، آرزوی علو درجات و همنشینی با سالار شهیدان را دارد و برای خانواده آنها نیز طلب صبر و اجر جزیل دارد.         

چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟