/ سرویس امورصنفی و رفاهی
کد خبر : 363
تاریخ خبر : 1393/05/28 4:36 ب ظ
آخرین خبرهای معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد برای خبرنگاران

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز پالایش سامانه «سمان» مربوط به خبرنگاران از شنبه هفته آینده خبر داد.

حسین انتظامی در نشستی با حضور خبرنگاران حوزه‌ رسانه ادامه داد: پالایش این سایت توسط شورایی تخصصی متشکل از هفت عضو صورت می گیرد که اولین نشست این شورا نیز شنبه هفته آینده (1 شهریور) برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: این شورا متشکل از مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد، یک استاد روزنامه نگاری یا علوم ارتباطات دانشگاه تهران، یک استاد علوم ارتباطات به انتخاب شورای پژوهشی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها، یک پیشکسوت مطبوعات، نماینده شورای هماهنگی تشکل های صنفی روزنامه نگاری و نماینده شورای هماهنگی تشکل های مدیریتی مطبوعات به همراه نماینده انجمن خبرنگاران حوزه رسانه خواهد بود.

انتظامی در ادامه اظهار داشت: در این پالایش آثار، سوابق، مدرک و رشته تحصیلی، گذراندن دوره های کارآموزی و منتخب شدن در جشنواره مطبوعات و... به عنوان ملاک های ارزیابی بوده و بر اساس آن ثبت نام شدگان در سایت سمان مورد ارزیابی قرار می گیرند و رتبه بندی می شوند.

به گفته انتظامی برای بهره مندی از بیمه تکمیلی، کلاس های آموزشی رایگان یا هرنوع امکاناتی که قرار است به خبرنگاران تعلق گیرد، خبرنگاران واقعی که شغل اصلی آنها در این حرفه است در اولویت قرار خواهند داشت.

عضو هیات نظارت بر مطبوعات در ادامه به سه مرحله پالایش ثبت نام کنندگان در این سایت اشاره کرد و گفت: اعضای شورا ابتدا افرادی را که از این به بعد در سایت سمان به عنوان خبرنگار ثبت نام می کنند، مورد بررسی قرار می دهند و در مراحل بعدی 400 نفری که به عنوان خبرنگار قبلاً در سایت سمان ثبت کرده اند و در مرحله آخر نیز تعداد حدود 10 هزار نفری که قبلا در سایت ثبت نام کرده اند پالایش می شوند.



ثبت نام در «سمان» مستلزم بیمه ازسوی رسانه مربوطه است

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد تاکید کرد: خبرنگارانی که متقاضی ثبت نام در سایت سمان هستند باید از طرف مجموعه کاری خود بیمه شده باشند چرا که فردی که بیمه نشده از نظر ما خبرنگار نیست.

انتظامی خاطرنشان کرد: در بسته های حمایتی معاونت مطبوعاتی، هزینه بیمه خبرنگاران از طریق موسسات و مطبوعات و خبرگزاری ها به طور کامل پرداخت می شود.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟