/ سرویس علمی و فرهنگی
کد خبر : 347
تاریخ خبر : 1393/03/25 4:07 ب ظ

نخستین همایش بین المللی مدیریت رسانه آبان ماه امسال به منظور تبیین و ارتقای جایگاه رشته تخصصی مدیریت رسانه با حضور استادان، صاحبنظران و اهالی رسانه های مکتوب، تصویری، مجازی و مدیران باسابقه خبرگزاری ها، آژانس های خبری و مطبوعات در تهران برگزار می شود.

دبیر علمی این همایش اعلام کرد: نخستین نشست هم اندیشی علمی برای برنامه ریزی این همایش با شرکت تعدادی از استادان و بعضی مسئولان حوزه رسانه در هتل همای تهران برگزار شد.
 
ˈمحمود اسعدیˈ افزود: به دنبال چند ماه برنامه ریزی و هماهنگی با برخی صاحبنظران رسانه، این همایش به اهتمام نهادها و شخصیت های مستقل و با همکاری سازمان های مرتبط ازجمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا وسیما، خبرگزاری جمهوری اسلامی و دانشگاههای تهران،علامه طباطبایی و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و نیز مشارکت تعدادی از رسانه های کشور برگزار خواهد شد. 
 
وی بیان کرد: جامعه شناسی رسانه، فرهنگ و رسانه، اقتصاد و رسانه، اخلاق و رسانه، نظارت و رسانه، روانشناسی رسانه، فلسفه رسانه، حقوق ورسانه، تکنولوژی های رسانه ای و مدیریت رسانه استراتژیک ازجمله مسائل مطرح در این نشست بود.
 
اسعدی گفت: همچنین اصول ومبانی فلسفی رسانه که با گرایش«مدیریت رسانه»ودرقالب مقالات،سخنرانی ها،میزگردها وتیم های کاری ارائه خواهد شد و همچنین مقدمات«تشکیل انجمن تخصصی مدیریت رسانه» ازدیگر مسائلی بود که در نشست مذکور طرح شد.
 
وی بیان کرد: با توجه به اینکه رشته مدیریت رسانه یک دانش چند رشته ای است وبه علوم ارتباطات، جامعه شناسی، روانشناسی،فلسفه، مدیریت روابط عمومی و دیگرمباحث علوم انسانی مرتبط است شناسایی و تبیین کارکردهای آن پس ازحدود یک دهه از تدریس دانشگاهی آن ضروری است. 
 
اسعدی تاکید کرد:تحلیل این رشته نوپا درایران وجهان واصلاح برخی نکات الگوی مناسبی برای دیگر رشته های علوم انسانی است که بتواند پاسخگوی نیازهای جامعه امروز باشد.
 
دانشجویان وعلاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 8- 66435666 دبیرخانه همایش تماس برقرار کنند.
 
 
منبع: ایرنا
برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟