/ سرویس امورصنفی و رفاهی
کد خبر : 313
تاریخ خبر : 1392/11/28 2:08 ب ظ
رئیس شورای سردبیری روزنامه جهان اقتصاد:

رئیس شورای سردبیری روزنامه جهان اقتصاد با بیان اینکه شرایط برای فعالیت اقتصادی مطبوعات عادی نیست، گفت: بهانه‌ها در مواقعی موجب شده است که ممیزهای معافیت مالیاتی مطبوعات کشور لغو شود.

سعید تقی‌پور اظهار داشت: اخد مالیات فرآیندی متعارف است به طوری‌‌که تمامی فعالیت‌های اقتصادی باید مالیات بپردازند که رسانه‌ها هم جزئی از آنها می‌شود.

رئیس شورای سردبیری روزنامه جهان اقتصاد افزود: باتوجه به اینکه برای رسانه‌ها و مطبوعات شرایط عادی برای کسب‌وکار وجود ندارد، بر همین اساس دولت معافیت مالیاتی برای مطبوعات درنظر گرفته است تا مطبوعات رونق یابند.

وی ادامه داد: شرایط برای فعالیت اقتصادی مطبوعات شرایط عادی نیست و نیاز به پشتیانی و کمک برای رونق دارند.

تقی‌پور اضافه کرد: تا زمانی که این شرایط فراهم نشود، معافیت مالیاتی مطبوعات باید ادامه یابد.

رئیس شورای سردبیری روزنامه جهان اقتصاد متذکر شد: مطبوعات نباید دغدغه هزینه‌های سنگین داشته باشند تا به رسالت اصلی خود که اطلاع‌رسانی است بپردازند.

وی با بیان اینکه مطبوعات هم‌اکنون از پرداخت مالیات بر درآمد سالانه خود معاف هستند، بیان داشت: با تصویب مجلس درباره قوانین مالیات، مطبوعات از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیز معاف شناخته شده‌‌اند.

تقی‌پور ابراز داشت: برخی از مسئولان با سخت‌گیری‌هایی معافیت مالیاتی مطبوعات را زیرپا می‌گذارند و برخی مواقع بهانه‌هایی ایجاد می‌شود که ممیزهای معافیت مالیاتی مطبوعات لغو شود.

رئیس شورای سردبیری روزنامه جهان اقتصاد در ادامه از تشکیل جلسه تشکل‌‌های مطبوعاتی از جمله انجمن صنفی روزنامه‌های غیردولتی با سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد و افزود: نتیجه این جلسه این شد که با دید اعمال معافیت مالیاتی به پرونده‌ها رسیدگی شود و با صرف ارائه اظهارنامه، معافیت مالیاتی بر مطبوعات لحاظ شود و دراین باره سخت‌گیری صورت نگیرد.

برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟