/ سرویس اجتماعی
کد خبر : 310
تاریخ خبر : 1392/11/25 1:30 ب ظ
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

معاون امور مطبوعات و اطلاع ‏رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اساسنامه خانه مطبوعات در شرایط فعلی ایرادهایی دارد و تلاش شده تا مشکلات موجود اصلاح ‏شود.


حسین انتظامی در مجمع عمومی خانه مطبوعات استان سمنان که به میزبانی شهرستان گرمسار برگزار شد، اظهار کرد: اساسنامه خانه مطبوعات متاسفانه دارای مشکلاتی بوده و نسخه فعلی ایرادهایی دارد که باید هر چه سریع‏تر برطرف شود.

وی تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه در حال تلاش است تا اساسنامه خانه مطبوعات را در اسرع وقت اصلاح و دوباره تصویب کند.

نسخه اصلاح شده اساسنامه خانه مطبوعات در اختیار رسانه‏ ها قرار می‏ گیرد

 معاون امور مطبوعات و اطلاع‏ رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: به اهالی رسانه و مطبوعات در سراسر کشور اطمینان می‏ دهیم که به محض آماده شدن متن اصلاحی اساسنامه خانه مطبوعات و قبل از تصویب آن، این مجموعه را برای دریافت نظرات عموم دست‏ اندرکاران این حوزه در اختیار آنها قرار دهیم.

انتظامی بیان داشت: نسخه اصلاح شده اساسنامه خانه مطبوعات در نهایت از طریق معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برای دریافت اظهار نظرها، پیشنهادها و انتقادهای اهالی رسانه در اختیار آنها قرار می‏ گیرد.

معاون امور مطبوعات و اطلاع‏ رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از مشکلات قابل بحث و بررسی در اساسنامه خانه مطبوعات که بسیار نیز ملموس شده، نداشتن سقف مشخص برای حضور یک نشریه خاص در هیئت مدیره خانه مطبوعات است.

انتظامی افزود: این امر سبب شده است تا در برخی خانه‏ های مطبوعات، چند نفر از یک نشریه خاص در شورای مرکزی و هیئت مدیره خانه مطبوعات حضور داشته باشند.

انتخابات خانه مطبوعات هماهنگ برگزار شود

 وی اضافه کرد: اساسنامه خانه مطبوعات متاسفانه اشکالات دیگری نیز دارد که برگزار نشدن انتخابات آن به صورت هماهنگ در سراسر کشور از مشکلات مترتب بر آن محسوب می‏ شود.

معاون امور مطبوعات و اطلاع‏ رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در این اساسنامه، شرایط حضور صنوف مختلف مطبوعاتی در خانه مطبوعات نیز پیش‏ بینی نشده است و باید با همکاری، هم‏فکری و دریافت نظرات همه دست‏ اندرکاران و صاحب‏ نظران عرصه اطلاع‏ رسانی و مطبوعات، این مشکلات هر چه سریع‏تر برطرف شود.

برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟