/ سرویس اجتماعی
کد خبر : 300
تاریخ خبر : 1392/09/06 6:53 ب ظ
مدیرعامل خبرگزاری مهر در همایش دانش اموختگان انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران

مدیرعامل خبرگزاری مهر  در جمع دانش آموختگی دوره های تخصصی انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایرانبا تأکید بر ضرورت حفظ حرمت قلم بیان داشت: تسویه‌ حساب‌های شخصی و حزبی از آفت‌های روزنامه‌نگاری است.

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس، رضا مقدسی در مراسم اختتامیه دوره‌‌های آموزش تخصصی خبرنگاری که در محل سالن همایش رضوان در سازمان صداوسیما و با حضور معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین اساتید مطرح حوزه رسانه برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: امید است خداوند این توانایی را بدهد تا بتوانیم به نحو احسن از ابزار و پتانسیل و همچنین ظرفیت کم‌نظیری که در فرهنگ و دین داریم استفاده کامل کنیم.

مدیرعامل خبرگزاری مهر افزود: رسانه ابزار قدرت و همچنین هدایت و مطالبه‌گری است چنانچه این ابزار به خوبی شناخته شود بدون شک تأثیر مطلوبی را می‌تواند بر جای گذارد.

وی با اشاره به برگزاری مذاکرات هسته‌ای ابراز داشت: در همین مذاکرات کسانی که عهده‌دار کار سنگین مذاکرات بودند خودشان در جلساتی اذعان کردند که این صداهای متفاوت به ما قدرت چانه‌زنی در مذاکرات داد.

به گفته مقدسی، اگر از رسانه به درستی استفاده شود می‌تواند امکان چانه‌زنی در اقتصاد و سیاست را بدهد.

وی همچنین به حضور مردم در راهپیمایی 13 آبان اشاره کرد و گفت: حضور مردم مردم در راهپیمایی 13 آبان یکی از پارامترهایی بود که قدرت چانه‌زنی را در برهه بین‌المللی و مذاکرات هسته‌ای ایجاد کرد.

مقدسی بیان داشت: صهیونیست‌ها با تمرکزی به قدرت نرم پیدا کرده‌اند سلطه گسترده‌ای در فضای رسانه در حوزه بین‌المللی را از آن خود کرده‌اند.

مدیرعامل خبرگزاری مهر اظهار داشت: اهداف صهیونیستی را بسیاری از روزنامه‌های شاخص آمریکا دنبال می‌کنند که از جمله آن می‌توان به روزنامه‌های نیویورک‌تایمز و همچین واشنگتن پست اشاره کرد.

وی گفت:‌ با توجه به گفته یکی از مدیران رسانه‌های تصویری کشور فرانسه، بالغ بر 90 درصد رسانه‌های فرانسه توسط یهودی‌ها اداره می‌شود.

مقدسی در ادامه از روزمرگی رسانه‌ها انتقاد کرد و افزود: باید چاره‌ای برای این موضوع اندیشیده شود.

مدیرعامل خبرگزاری مهر با بیان اینکه روزنامه‌نگار مداح یک دستگاه و افراد خاصی باشد، گفت: وظیفه و رسالت رسانه این است که در بیان حقایق از هیچ کوششی دریغ نکند.

وی متذکر شد: یک روزنامه‌نگار باید آمادگی شنیدن فحش‌ها، تهدیدها و مشت‌ خوردن‌ها را داشته باشد چرا که روزنامه‌نگاری و خبرنگاری عرصه پرچالشی است.

مقدسی با تأکید ضرورت آموزش تخصصی زبان در روزنامه‌گاری افزود:‌ به دلیل عدم این آموزش‌ها ما روزنامه‌نگار بین‌الملل نداریم.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ حرمت قلم بیان داشت: تسویه‌ حساب‌های شخصی و حزبی از آفت‌های روزنامه‌نگاری است.

در این مراسم همچنین علیرضا طاهری معاون آموزش آموزشگاه خبرنگاران با تقدیر از زحمات اساتید حوزه روزنامه‌نگاری گفت:‌ استارت برگزاری این کلاس‌های آموزشی از تابستان سال 91 آغاز شد که در سه مقطع و سطح فعالیت‌ها در نظر گرفته شد.

طاهری یادآور شد: افرادی که 60 درصد نمرات را کسب کردند در قالب اردوی 3 روزه در اردیبهشت‌ماه امسال آموزش‌های تکمیلی را کسب کردند و برای استخدام به رسانه‌های مختلف معرفی شدند.

انتهای ا پیام/

برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟