/ سرویس امورصنفی و رفاهی
کد خبر : 277
تاریخ خبر : 1392/06/04 6:09 ب ظ
یادداشت شفاعی/استاد پیشکسوت روزنامه‌نگاری


استاد پیشکسوت روزنامه‌نگاری انتشار اخبار تبلیغاتی در رسانه‌ها را موجب کاهش اعتماد عمومی دانست و گفت: طی سال‌های اخیر تیترفروشی در رسانه‌ها رایج شده است.

علی‌اکبر قاضی زاده : انتشار و انعکاس اخبار تبلیغاتی در رسانه‌های کشور اعم از صدا و سیما، مطبوعات، خبرگزاری‌ها، نشریه‌ها و مطبوعات از گذشته تاکنون به وفور دیده شده است.
در صورتی که در صدا و سیمای کشور که از طریق بودجه ملی اداره می‌شود، روزانه شاهد انعکاس اخبار تبلیغاتی هستیم با این وجود چگونه می‌توان از مطبوعات و دیگر رسانه‌های کشور توقع داشت که در این مسیر حرکت نکنند.

این امر بسیار ناشایست و ناپسند است که رسانه‌های کشور آگهی‌های تبلیغاتی را در قالب خبر انعکاس دهند.

رسانه‌ها حق ندارند در صفحات خبری و گزارشی مطالب جانب‌دارانه در تمامی زمینه‌ها به خصوص زمینه‌های سیاسی و اقتصادی در حمایت یا مخالفت با نهاد یا ارگانی درج کنند.

در عرصه مطبوعات باید گفت که نشریات و مطبوعاتی که از پشتوانه مالی اندکی برخوردارند بیشتر به این سمت کشیده می‌شوند.

متأسفانه طی سال‌های اخیر تیتر فروشی و مطلب فروشی در رسانه‌های کشور رایج شده است.

جلوگیری از ادامه یافتن این امر مستلزم بهره‌گیری از لوازمی است که بعید است وزارت ارشاد بدون استفاده از ابزار لازم بتواند مانع از این کار شود.

زمانی که مسئولان در صدد این هستند که نشریه‌ای را راه‌اندازی کنند باید در ابتدای امر برنامه‌‌ریزی لازم را به منظور تأمین بودجه مورد نیاز در آینده داشته باشند.

زمانی که یک نشریه با بحران مالی روبرو می‌شود، ناخودآگاه به سمت و سوی انتشار اخبار تبلیغاتی کشیده می‌شود.

برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟