/ سرویس اجتماعی
کد خبر : 228
تاریخ خبر : 1392/04/01 12:18 ب ظ

دبیر هیئت مدیره انجمن‌ صنفی روزنامه‌نگاران خواستار برخورد وزارت کار با انجمن‌های صنفی روزنامه‌نگاران فاقد مجوز شد و گفت: طی یک سال گذشته انجمن صنفی روزنامه‌نگاران در 5 استان کشور تأسیس شده است.

علی لاریجانی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس با بیان اینکه ارائه هرگونه خدمات طبق قانون باید توسط انجمن‌های صنفی صورت گیرد، اظهارداشت: مهمترین وظیفه کانون سراسری خبرنگاران و روزنامه‌نگاران کوشش در جهت استیفای حقوق صنفی و خواسته‌های مشروع و قانونی خبرنگاران، حفظ و حراست از حرفه تخصصی خبرنگاری، کوشش در جهت بالابردن آگاهی اجتماع در مورد نیاز کشور به حرفه خبرنگاری است.

دبیر هیئت مدیره سراسری انجمن‌های صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران در مورد وضعیت انجمن صنفی افزود: تا به حال از برنامه پیش‌بینی که داشته‌ایم جلوتر هستیم. در یک سال گذشته موفق شدیم انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران را در پنج استان تاسیس کرده و کانون سراسری انجمن صنفی خبرنگاران را هم در تاریخ 10/10/91 راه اندازی کنیم که برای اجرای این برنامه‌ها حدود 3 سال زمان نیاز بود ولی با تلاش مضاعف دوستان رسانه‌ای در یک سال گذشته این گام‌ها برداشته شد.

وی ادامه داد: از تمام استان‌های دارای انجمن صنفی مرتبط در هیئت مدیره و بازرسین انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران حضور دارند و یک هیئت مدیره مشارکتی با حضور تمام استان‌ها تشکیل شده است.

لاریجانی ابراز داشت: کوشش در جهت استیفای حقوق صنفی و خواسته‌های مشروع و قانونی خبرنگاران، حفظ و حراست از حرفه تخصصی خبرنگاری، کوشش در جهت بالا بردن آگاهی اجتماع درمورد نیاز کشور به حرفه خبرنگاری، نقش و مسئولیت‌ها و توانایی‌های خبرنگاران، جمع‌آوری اطلاعات، بررسی و تحقیق درباره مشکلات، شناخت نیازها و اولویت‌ها، همکاری با سازمان‌های دولتی، نهادهای ملی، تخصصی و مردمی در ایجاد یک بانک اطلاعاتی تخصصی خبرنگاران، همکاری در جهت تاسیس و تقویت شرکت‌های تعاونی مرتبط با وظایف انجمن، انجام تحقیقات لازم و ارائه نظر مشورتی و حقوقی درباره تهیه لوایح و طرح‌های مربوط به قوانین و مسائل رفاهی و حقوق قانونی خبرنگاران به مراجع ذی‌ربط برخی از اهدافی است که برای این کانون درنظرگرفته شده است.

دبیر هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران بیان داشت: ارائه هرگونه خدمات طبق قانون باید توسط انجمن صنفی‌های استانی به خبرنگاران صورت بگیرد و جهت جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده، ارگان‌ها و نهادها نباید به صورت مستقیم به خبرنگاران خدماتی را ارائه دهند که درحال حاضر جلسات متعددی دراین باره برگزارشده است و جمیع اساتید حاضر در جلسه به این امر معتقد هستند ارائه خدمات و هدیه که توسط ارگان‌ها به صورت گزینشی به بعضی از خبرنگاران داده می‌شود فساد آور است و باید جلوی این امر گرفته و ساماندهی شود.

لاریجانی با تاکید بر اینکه هدف از تاسیس «انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران» به خاطر عدم وجود انجمن صنفی فعال برای خبرنگاران بوده است، گفت: ما به دنبال این هستیم که اعضای انجمن افرادی باشند که مستقیم کار خبر می‌کنند و این انجمن نیز در مقابل اعضا تمام تلاش خود را در جهت استیفای حقوق صنفی و خواسته‌های مشروع و قانونی آنها انجام می‌دهد و از ورود به جریان‌های سیاسی خودداری می‌کنند.

این فعال رسانه‌ای از وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی درخواست کرد که با انجمن‌های صنفی که دارای مجوز نیستند و در حال فعالیت‌های غیر قانونی هستند برخورد کنند تا از هرگونه سوء استفاده احتمالی جلوگیری شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟