/ سرویس اجتماعی
کد خبر : 216
تاریخ خبر : 1392/03/29 10:54 ق ظ
وزیر ارشاد اعلام کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره با صدور 19مجوز خبرگزاری در دولت دهم، گفت: به منظور برپایی این‌ دوره از نمایشگاه کتاب نیازمند فضایی به مساحت 130 هزار متر مربع هستیم که در این باره با شهردار تهران مکاتبه کرده‌ایم.

 سید‌محمد حسینی امروز در هشتمین جشنواره فصلی مطبوعات اظهار داشت: در دولت نهم و دهم اقدامات مفیدی در حوزه معاونت مطبوعاتی صورت گرفته است. به طوری که بالغ بر 2 هزار مجوز نشریه صادر شد و همچنین برای تمامی استان‌های متقاضی مجوزهای لازم به منظور ایجاد نشریه صادر شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در دولت دهم، 19 مجوز برای ایجاد خبرگزاری در کشور صادر شد. ضمن آنکه در سال‌های اخیر اقداماتی نظیر برپایی نمایشگاه مستقل مطبوعات، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و همچنین برگزاری جشنواره فصلی مطبوعات که فرصتی برای نقد و ارزیابی آثار است صورت گرفت.

وی با بیان اینکه جشنواره مطبوعات الگویی برای تمامی افرادی است که در این رشته تحصیل کنند ابراز داشت: اقدامات و برنامه‌های وزارت ارشاد و معاونت مطبوعاتی تا روزهای پایانی دولت فعلی ادامه و استمرار خواهد داشت.

وی در ادامه درباره برگزاری نمایشگاه کتاب بیان داشت: به منظور برپایی این دوره از نمایشگاه کتاب نیازمند فضایی با مساحت 130 هزار متر مربع هستیم که در نامه‌ای با شهردار تهران این موضوع را مکاتبه کرده‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به خلق حماسه سیاسی توسط مردم و رسانه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در این باره از همکاری خوب تمامی رسانه‌ها اعم از رسانه ملی، روزنامه‌ها، نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی یادآور شد: رسانه‌های بیگانه تبلیغاتی جهت دلسرد کردن مردم به منظور عدم مشارکت در این حماسه سیاسی داشتند اما به واسطه برگزاری همایش‌هایی نظیر همایش منادیان حماسه و همچنین انگیزه‌های مردم این حماسه به خوبی خلق شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از خبرنگاران آزادانه در مکان‌ها و محل‌های اخذ رأی برای انعکاس اخبار حضور داشتند بیان داشت: انعکاس اخبار انتخابات به طوری بود که بسیاری از دشمنان کشور زبان به تحسین گشودند.

وزیر ارشاد خاطر نشان کرد: امیدواریم در دولت یازدهم شاهد تحولات گسترده در حوزه اقتصاد و روابط خارجی خارجی باشیم.

منبع:فارس

برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟