/ سرویس اجتماعی
کد خبر : 183
تاریخ خبر : 1391/10/27 12:02 ب ظ
مدیر مسئول روزنامه جام جم:

مدیرمسئول روزنامه جام‌جم با بیان اینکه امروز مسئله اصلی کشور انتخابات است گفت: رسانه‌ها از مسائلی که به مشارکت و حضور مردم در انتخابات ضربه می‌زند دوری کنند.

 

بیژن مقدم با اشاره به اینکه مهمترین اتفاقی که در 5 تا 6 ماه آینده پیش‌رو داریم موضوع انتخابات است، گفت: دشمنان در انتخابات پیش‌رو همچنان به دنبال تکرار مدل انتخابات سال 88 هستند و می‌خواهند کار را به جایی برسانند که فضا امنیتی شده یا انتخابات را از نظر مشارکت و سلامت تحت‌الشعاع قرار دهند.
 
مدیرمسئول روزنامه جام‌جم ادامه داد: رهبری در دیدار اخیر خود با مردم قم همه رسانه‌ها را دعوت کردند که مراقب کارهایی که جریان‌های خارجی و رسانه‌هایشان انجام خواهند داد باشند تا شرایطی برای آنها فراهم نشوند که بتوانند در بستری که رسانه‌ها برای آنها ایجاد کردند، دشمن بتواند آنچه را که می‌خواهد بکارد و برداشت کند.
 
مقدم ادامه داد: بنابراین تمام صحبت‌های مقام معظم رهبری هم توصیه به مسئولان و هم به رسانه‌ها بود تا از ایجاد اختلاف و درگیری و سردرگم‌ کردن مردم به مسائل بی‌مایه و انحرافی پرهیز کنند.
 
مدیرمسئول روزنامه جام‌جم ادامه داد: رسانه‌ها مردم را با دادن اطلاعات و آگاهی نسبت به مسئولیت‌هایشان و مراقبت‌هایی که باید جامعه ما تا روز انتخابات داشته باشد، انجام دهند.
 
به گفته وی در فضاهای مجازی و بعضی از روزنامه‌ها دیده می‌شود که گاهی درگیر مسائل حاشیه‌ای می‌شوند و مسائل اصلی کشور را فراموش می‌کند.
 
مدیرمسئول روزنامه جام‌جم با بیان اینکه امروز مسئله اصلی کشور  انتخابات است ادامه داد: رسانه‌ها باید از کارهایی که به مشارکت و حضور مردم در انتخابات ضربه می‌زند دوری کنند.
 
وی گفت: رسانه‌ها باید شرایطی را باید برای انجام انتخابات رقابتی، پرجوش و خروش در فضای سالم و امن فراهم کنند تا همه کاندیداها در این فضا خودشان را عرضه کنند.
 
مقدم ادامه داد: توصیه‌ای که مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم کردند همه رسانه‌ها و مسئولان را شامل می‌شود به این معنی که مسئولان از اختلافات پرهیز کنند. اگر ما فرض را بگذاریم که مسئولان با یکدیگر اختلاف دارند از آنجایی که رسانه یک قدرت متفاوت است و تأثیر‌گذاری آن به مراتب بیشتر از رفتارهای مسئولان است، می‌توانند فضا را براساس اصول کلی هدایت کرده و در دام درگیری‌ها نیفتند.
 
وی تصریح کرد: رسانه‌ها بر اساس یک راهبرد درست فضای انتخابات را به سمت یک فضای امن، شاداب و زنده و دور از تنش و رفتارهای غیراخلاقی اداره کنند.
برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟