/ سرویس اجتماعی
کد خبر : 166
تاریخ خبر : 1391/07/19 7:23 ب ظ
مدیرکل پژوهش و بررسی‌های خبری ایرنا

مدیرکل پژوهش و بررسی‌های خبری ایرنا گفت: برگزاری دوره‌های آموزش خبرنگاری در تعالی سطح رسانه‌ها تاثیر عمده‌ای دارد.

سهیلا خلجی مدیرکل پژوهش و بررسی‌های خبری ایرنا و از مدرسان دوره آموزش خبرنگاری آموزشگاه خبرنگاران در گفت‌وگو با خبرنگار سایت رسمی انجمن صنفی خبرنگاران، ضمن انتقاد به فضای موجود رسانه‌ای کشور اظهار داشت: به اعتقاد بنده در حال حاضر بنظر می‌رسد که شیرازه کار در فضای رسانه‌ای از دست در رفته است چرایی این امر هم البته به این خاطر بوده که فضای روزنامه نگاری پای‌بند مسئولیت اجتماعی روزنامه نگاران نیست.

وی بلبشو رسانه‌ای را ناشی از محیط حرفه‌ای روزنامه نگاری دانست و گفت: خوب یا بد باید قبول کنیم که بحث ارزشی در رسانه‌ها نداریم؛ در حال حاضر تریبون به هر فردی با انواع سلایق داده شده که البته این مورد اشکال اساسی ندارد اما در فضای تعدد و تکثر رسانه‌ای کمتر به اخلاقیات توجه شده است.

این فعال رسانه‌ای ناپای‌بندی به اخلاق انسانی در رسانه‌ها را یکی از اصلی ترین مشکلات رسانه‌های فعلی برشمرد و افزود:‌ اخلاق ارتباط نزدیکی با افکار عمومی ارتباط دارد که همین امر جایگاه آن را در سطح رسانه ها پرنگ تر می‌کند.

خلجی با اشاره به اینکه برای تربیت روزنامه نگاران باید ملاک ها را بیش از شرایط فعلی عرصه مطبوعاتی در نظر گرفت، تصریح کرد: در حال حاضر بازار مطبوعاتی کشور در سطح رقابتی قرار دارد که هر بخش به دنبال نیروی ارزان برای پیشرفت و رسیدن به اهداف خود است حال در این میان نیروهای آماتور نقش بسیار کلیدی را ایفاء می کنند.

این فعال رسانه ای  برگزاری کلاس های اموزشی را برای تقویت سطح آگهی و کسب تجربه علاقمندان به حضور در عرصه خبر مثبت ارزیابی کرد و گفت: البته به عقیده بنده صرف برگزاری این کلاس‌ها نمی‌تواند  نتایج مناسبی را به دنبال داشته باشد چراکه مسئولین نیز باید به ابزار های این حوزه مسلط و متعهد باشند.

 به اعتقاد وی در گام نخست  این کلاس‌ها می توان گفت متقاضیان به صورت هدفمند خواستار فعالیت در عرصه رسانه هستند  که این امر بازدهی دوره را به مراتب بیشتر خواهد کرد.

وی تأثیر این نمونه کلاس ها را در رشد و تعالی سطح رسانه ای کشور بسیار مطلوب دانست و افزود: البته در مورد مجامع بین المللی به طور مشخص اطمینان کافی ندارم اما در سطح داخلی به شرط طولانی و مستمر بودن دوره های آموزشی و ورود متقاضیان به بازار کار، می تواند کمک‌های بسیار شایان توجهی را  داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟