/ سرویس اجتماعی
کد خبر : 165
تاریخ خبر : 1391/07/17 5:11 ب ظ
مهدی فضائلی

مدیرعامل انتشارات سروش سطح علمی و تحصیلاتی  شرکت کنندگان در دوره آموزش  تخصصی خبرنگاری آموزشگاه خبرنگاران را عالی توصیف کرد و گفت که گزینش خوب و منطقی برای پذیرش این دانش پژوهان انجام شده است.

 

فضائلی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت رسمی انجمن صنفی خبرنگاران، در ارتباط با برگزاری دوره‌های آموزش خبرنگاری از سوی آموزشگاه خبرنگاران- انجمن صنفی خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از آسیب‌هایی که در حوزه رسانه وجود دارد و بسیار حائز اهمیت به شمار می‌آید در این مورد خلاصه می‌شود که سرمایه‌گذاری خوبی برای تربیت خبرنگاران صورت نگرفته است.

وی افزود: دوستانی که در رشته‌های ارتباطات و روزنامه نگاری در دانشگاه تحصیل می‌کنند از آنجایی که از روی علاقه این رشته را انتخاب کرده‌اند جذب بازار فعالیت‌های رسانه‌ای در کشور می‌شوند.

این استاد دانشگاه ضمن اشاره به اینکه بخشی از نیروهای خبری که در رسانه‌ها مشغول به فعالیت هستند آموزش های کمی را دیده‌اند، ادامه داد: از همین رو سرمایه‌گذاری در مقوله آموزش در کشور امر ضروری و لازم برای ارتقاء فعالیت‌های رسانه‌ای در بخش‌های مطبوعات،‌خبرگزاری‌ها و رادیو و تلوزیون است.

فضائلی همچنین درباره دوره فعلی آموزش خبرنگاران تأکید کرد: نظم در امور آموزشی اهمیت زیادی دارد و این دوره‌  نیز از نظم خوبی برخوردار است.

وی ادامه داد: همچنین بنظر می‌آید افرادی که در این دوره شرکت کرده‌اند علاقه‌مند به کار رسانه‌ای هستند و این رشته را انتخاب کرده‌اند از همین رو امکان کشف و تربیت نیروهای تخصصی و با انگیزه از بین نیروهای حاضر در این دوره‌ وجود دارد.

این استاد دانشگاه فرآیند آزمون، گزینش و ثبت نام را در دوره فعلی آموزش خبرنگاران بسیار منطقی و مثبت ارزیابی کرد و گفت : سطح  تحصیلاتی و علمی شرکت‌کنندگان عالی است چرا که مقاطع دکتری هم بین دانشجویان دوره فعلی خبرنگاری وجود دارد.

وی تنوع رشته‌های تحصیلی دانشجویان دوره فعلی آموزش خبرنگاری را از دیگر مزیت‌های این دوره برشمرد و تصریح کرد: تجربه ثابت کرده دانشجویانی که در رشته‌های دیگر تحصیل کرده‌اند و بعد دوره‌های خبرنگاری را یاد می‌گیرند معمولاً در قیاس با خبرنگارانی که  فقط رشته روزنامه نگاری خوانده‌اند، خبرنگاران بهتری هستند.

فضائلی درباره مباحثی که قرار است در این دوره آموزش داده شود، افزود: شایسته  است  که سرفصل‌های آموزش خبرنگاری به صورت واحد وهماهنگ تدریس شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟