/ سرویس علمی و فرهنگی
کد خبر : 142
تاریخ خبر : 1391/06/04 5:27 ب ظ

نخستین نمایشگاه نشریات خانوادگی  از 23 تا 30 شهریورماه جاری در سالن حجاب تهران برگزار می‌شود.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی نمایشگاه نشریات خانوادگی، مطبوعات و رسانه‌هایی كه در زمینه مسایل خانوادگی، اطلاع ‌رسانی، آموزش و تفریح و سرگرمی نهاد خانواده و اعضا فعال باشند در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه مطبوعات، ارتقای هرم آگاهی‌های عمومی، افزایش سواد رسانه‌ای و قدرت تشخیص و انتخاب مردم در حوزه رسانه از اهداف برگزاری نمایشگاه مطبوعات خانواده اعلام شده است.

در این نمایشگاه تمام نشریاتی كه مورد نیاز هر یك از اعضاء خانواده اعم از كودكان، نوجوانان، جوانان، بانوان و سالمندان خانواده‌ها است، حضور خواهند داشت و محصولات رسانه ‌ای خود را در كنار برنامه‌های جنبی و مورد علاقه خانواده‌ها به بازدید‌كنندگان عرضه می كنند.

برگزاری سلسله نشست‌های مطبوعات در خانه با حضور چهره‌های گوناگون فرهنگی، روان‌ شناسی، سینمایی و ورزشی، برپایی نمایشگاه عكس و كاریكاتور با عنوان سبك زندگی و سالن ویژه كودكان و نوجوانان از بخش های این نمایشگاه فرهنگی است.

** تنوع رسانه های خانواده محور ضروری است

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این كه تنوع رسانه های خانواده ضرورت دارد گفت: برگزاری نخستین نمایشگاه مطبوعات و نشریات خانوادگی موجب ارتقای كمی و كیفی رسانه ها در مقوله خانواده خواهد شد.

'فرهاد بشیری' افزود: بحث خانواده از موضوعات مهمی است كه همه رسانه ها باید به آن اهتمام ویژه ای بورزند و با توجه به گستردگی ارتباطات خانوادگی در جامعه ما این امر باید بیش از پیش مورد توجه نشریات قرار گیرد.

بشیری به برگزاری نمایشگاه نشریات خانوادگی اشاره كرد و این رویكرد را حركتی ابتكاری خواند و بر ارتقای جایگاه این بخش از مطبوعات و فراگیری آن تاكید كرد.

 

** برگزاری نمایشگاه نشریات خانوادگی ضروری است

استاد ارتباطات و روزنامه نگاری برگزاری نمایشگاه مطبوعات خانواده را نیاز عرصه رسانه ای كشور عنوان كرد.

'علی اكبر سلطانی فرد' افزود: در صورت افزایش تمركز بر چنین رسانه هایی تعامل بین مخاطبان و رسانه بیشتر خواهد شد.

این استاد ارتباطات تصریح كرد: در صورت جدا سازی خانواده از اجتماع مشكلات متعددی ایجاد می شود و خانواده بایستی در دل اجتماع تعریف و مشكلات آن با ابزار رسانه منعكس و برطرف شود.

برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟