/ سرویس اجتماعی
کد خبر : 136
تاریخ خبر : 1391/05/23 11:27 ق ظ

رئیس صندوق حمایت از نویسندگان، هنرمندان و روزنامه‌نگاران از تصویب اصلاحیه قانون سخت و زیان‌آوری شغل خبرنگاران در دولت همزمان با روز خبرنگار خبر داد.
 

 
مهدی شجاعی اظهار داشت: موضوع سخت و زیان‌آور بودن حرفه خبرنگاری سال‌ها است که در مجلس تصویب شده است اما به دلیل ابهامات و موانعی که وجود داشته عملا خبرنگاران از مزایای این قانون بی‌بهره بوده‌اند.

وی گفت: همچنین خبرنگارانی که از طریق صندوق حمایت از نویسندگان، هنرمندان و خبرنگاران مشمول بیمه شده‌اند به دلیل ابهامات قانونی از مزایای قانون سخت و زیان‌آور بودن حرفه خبرنگاری استفاده‌ای نکرده‌اند.

رئیس صندوق حمایت از نویسندگان، هنرمندان و روزنامه‌نگاران اظهار داشت: روز یکشنبه 15 مرداد‌ماه در آستانه روز خبرنگار با ابتکار عمل وزیر ارشاد اصلاحیه‌ای که گره‌گشای مشکل خبرنگاران باشد با قید یک فوریت مستقیما در جلسه هیئت دولت مطرح شد و خوشبختانه به تصویب رسید.

شجاعی بیان کرد: امیدواریم که این مصوبه دولت هر چه سریعتر به وزارتخانه‌های مربوطه ابلاغ شود و زمینه بهره‌مندی خبرنگاران کشور به عمل آید.

 کارگروهی از متخصصین و صاحب‌نظران سازمان تامین اجتماعی و سایر دستگاه‌های مرتبط از سال گذشته در صندوق حمایت از نویسندگان، هنرمندان و روزنامه‌نگاران تشکیل و در نتیجه منجر به تنظیم و تصویب این اصلاحیه شد.

خبرنگاران با اجرای این قانون می‌توانند به جای 30 سال کار با 20 سال کار بازنشسته شوند.

 

چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟