/ سرویس اجتماعی
کد خبر : 10512
تاریخ خبر : 1395/05/20 10:19 ق ظ
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از برخورد دوگانه با مطبوعات انتقاد کرد و گفت اگر قرار است یک نشریه لغو مجوز باز هم منتشر شود این اجازه باید توسط هیات نظارت بر مطبوعات صادر شود نه قوه قضاییه.
 
به گزارش انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگران ایران مصطفی کواکبیان شامگاه سه شنبه در حاشیه برگزاری آیین یادبود بیست و پنجمین سالگرد انتشار روزنامه جهان اقتصاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این باره افزود این بدعتی است که قوه قضاییه می گذارد و نشریه ای که مجوز آن را هیات نظارت بر مطبوعات لغو کرده اجازه انتشار می دهد.
وی افزود : این دلیلی بر قوت قوه قضاییه نیست بلکه نشانگر ضعف هیات نظارت است ، اگر در سابق نشریه ای خطا می کرد وقوه قضاییه وقت رسیدگی به آن را نداشت دستکم به آن تذکر می داد اما با کمال تاسف امروز می بینیم نشریه ای که خطا کرده و مجوز آن از سوی هیات نظارت لغو شده توسط این قوه اجازه انتشار می یابد.
کواکبیان خاطر نشان کرد این رویه بدعت است و اگر قوه قضاییه بخواهد مجوز موقت برای یک نشریه نیز صادر شود باید موضوع را به هیات نظارت بر مطبوعات ارجاع دهد و تنها این هیات است که می تواند مجوزی را برای نشریات صادر و یا آن را لغو کند چون از همه قوه ها و دستگاههای مربوطه نماینده دارد.
هیأت نظارت بر مطبوعات به موجب مواد ۱۰ و ۱۱ قانون مطبوعات شکل گرفته و اعضای آن یکی از قضات به انتخاب رییس قوه قضاییه ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یا نماینده تام الاختیار وی ، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، یکی از استادان دانشگاه به انتخاب وزیر فرهنگ و آموزش عالی ، یکی از مدیران مسئول مطبوعات به انتخاب آنان ، یکی از اساتید حوزه علمیه به انتخاب شورای عالی حوزه علمیه قم و یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به انتخاب آن شورا است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟