به گزارش انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران، حسین انتظامی روز یکشنبه در نشست با مدیران مسئول نشریات محلی استان بوشهر افزود: با توجه به تغییر الگوی مصرف رسانه ای در جهان از رسانه های جمعی به اجتماعی، رویکرد این وزارتخانه توسعه و حمایت از نشریات محلی است.
وی ادامه داد: الگوی مصرف رسانه ای سال هاست که درحال تغییر است و رسانه های اجتماعی در حال جایگزین شدن به جای رسانه های جمعی هستند.
وی بیان کرد: اگرچه با این روند عرصه برای رسانه های سنتی درحال تنگ تر شدن است اما دراین بین سه دسته از رسانه های سنتی بین المللی، تخصصی و محلی هم اکنون فرصت فعالیت در حوزه رسانه را دارند.
انتظامی گفت: برای توسعه کشور نیازمند توسعه استان ها و مناطق هستیم که بخشی از این توسعه متوجه رسانه هاست.
وی درباره توزیع آگهی های دولتی بیان کرد: برای پیشگیری از تخلف احتمالی، روند توزیع آگهی های دولتی درحال الکترونیکی شدن است.
انتظامی درمورد کانون های تبلیغاتی نیز گفت: چاپ نیازمندی ها ازسوی کانون های تبلیغاتی به عنوان تخلف محسوب شده و پیگرد قانونی به دنبال دارد.
وی دربخش دیگری ازسخنان خود اظهارکرد: در استان های کم برخوردار هر فرد می تواند نمایندگی پنج رسانه و در سایر استان ها سه رسانه را داشته باشد.
انتظامی افزود: رسانه هایی که از فهرست بیمه ای برخوردار نباشند قادر به دریافت یارانه های دولتی، طرح اشتراک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آگهی های دولتی نخواهند شد.
وی تاکید کرد: با طرحی که درحال تدوین است از 20 روز دیگر چنانچه دستگاهی دولتی بدون ارتباط با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به دادن آگهی به نشریه ای کند آن دستگاه به سازمان های دیوان محاسبات و بازرسی کشور معرفی خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز دراین نشست گفت: در این استان 49 نشریه، 22 هفته نامه، هشت دوهفته نامه، چهار ماهنامه، هفت فصل نامه، چهار دو فصل نامه، دو روزنامه و 170 پایگاه خبری فعالیت دارند.
حمیده ماحوزی افزود: 90 پایگاه خبری استان ثبت سامانه فرهنگ و ارشاد اسلامی شده اند و از این شمار 21 پایگاه دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات هستند.
وی با اشاره به اینکه در استان بوشهر 9 نمایندگی خبرگزاری کشور فعال است یادآور شد: 62 نمایندگی و سرپرستی نشریات سراسری در این استان فعالیت دارند.
منبع ایرنا.
انتهای پیام/