/ سرویس علمی و فرهنگی
کد خبر : 10509
تاریخ خبر : 1395/05/17 2:53 ب ظ
به مناسبت 17 مرداد ماه؛

تعدادی از وزیران و مدیران ارشد وزارتخانه ها و نهادهای اقتصادی کشور با انتشار پیام های جداگانه در تارنمای دستگاه های متبوع شان و یا ارسال پیامک از طریق تلفن همراه 17 مرداد روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفتند و از تلاش های آنان در عرصه اطلاع رسانی تقدیرکردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، محمود صارمی خبرنگار پرتلاش، جوان و مسوول دفتر ایرنا در مزارشریف افغانستان در روز 17 مرداد ماه 1377در جریان کشتار دیپلمات های ایرانی در مزارشریف به شهادت رسید. به همین مناسبت روز 17 مرداد ماه روز خبرنگار نامگذاری شده است.
 
*علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در پیامی با این عنوان « شما باجوهر جان خویش مشق حقیقت می کنید» که در تارنمای این وزارتخانه منتشر شده است، روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفت.
«هفدهم مرداد ماه که به یاد شهادت مظلومانه محمود صارمی، برای یادآوری مجاهدت انسان های حقیقت طلب و تلاش های خستگی ناپذیر آنان در انعکاس واقعگرایانه و هوشمندانه رویدادها، در عین امانتداری، مسئولیت پذیری، تعهد و دلسوزی روز خبرنگار نامیده شده است، بهانه ای نیکو برای قدر شناسی و تشکر از تلاشگران عرصه اطلاع رسانی و اصحاب رسانه است.»
 
* مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در پیامی که در تارنمای این مجموعه منتشر شده است، نوشت:« 17 مرداد سالروز جانفشانی اهل قلم است. روز تاریخ ساز این سرزمین و نمادِ بزرگی « آگاهی و اطلاع رسانی » است.
 
* سیدکامل تقوی نژاد معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کل سازمان امور مالیاتی نیز در پیامی که در تارنمای این مجموعه منتشر شده است، 17 مرداد را روز پایمردی و ایثار در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و یاد و خاطره شهیدان مزار شریف به ویژه شهید صارمی خبرنگار ایرنا را گرامی داشت.
 
*حسین مهری معاون وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات ، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در پیامی که به مناسبت 17 مرداد ماه در تارنمای این شرکت منتشر شده است، نوشت: « قلم زبان دوم انسان هاست. قلم بیانگر فکر، اندیشه و هویت ملتهاست. قلم انتقال دهنده فرهنگ به نسل های حاضر و آینده است. قلم مشعل نجات و هدایت است.»
 
*محمدامین سازگارنژاد معاون وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در پیامی که به مناسبت روز خبرنگار در تارنمای این سازمان منتشر شده است، ابراز امیدواری کرد در سایه کوشش های خالصانه و صادقانه خبرنگاران آگاهی بتواند بستر رشد و توسعه و در نهایت تعالی جامعه در همه عرصه ها فراهم شود.»
 
*ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی در پیامی که در تارنمای این بانک منتشر شده است ضمن گرامیداشت سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و تبریک روز خبرنگار تاکید کرد: این قشر ازطریق « اطلاعات دقیق و وثیق همسو با وجدان اخلاقی و شرافت حرفه ای» به ارایه تصویرعینی از واقعیت تلاش می کنند و یاریگر ما در رسیدن به اهداف مثبت و بهبود وضعیت اقتصاد کشور هستند و با نقدهای منصفانه و کارشناسانه، نقاط قوت و ضعف را یادآور می شوند.»
 
*عبدالناصر همتی رییس کل بیمه مرکزی نیز در پیامی به مناسبت 17 مرداد ماه ابراز امیدواری کرد خبرنگاران حوزه صنعت بیمه ضمن توجه به رسالت رسانه ای خود با تعامل هر چه بیشتر با دلسوزان و زحمتکشان این صنعت ، سایه امن آرامش و اطمینان را در جامعه بگسترانند.
 
*رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مدیر عامل پست بانک، رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران، روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران ، روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ، مناطق آزاد کیش، چابهار، اروند، ماکو، ارس و انزلی، راه آهن جمهوری اسلامی ایران، روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، شرکت عمران شهرهای جدید، شرکت عمران و بهسازی شهری ، روابط عمومی وزارت نیرو، شرکت آب و فاضلاب کشور و استان تهران، روابط عمومی شرکت توانیر، سازمان بنادر و دریانوردی با انتشار پیام های جداگانه در تارنمای مجموعه های تابعه روز خبرنگار را به خبرنگاران ایرنا تبریک گفتند.
 
*رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی، روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی، روابط عمومی بانک صنعت و معدن، روابط عمومی خانه صنعت و معدن و تجارت ایران، مدیرعامل شرکت تهیه وتولید موادمعدنی ایران ، منطقه آزاد قشم، روابط عمومی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، روابط عمومی شرکت خدمات آنفورماتیک، روابط عمومی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، فرودگاه بین المللی مهرآباد، فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) با ارسال پیامک از طریق تلفن همراه روز خبرنگار را به خبرنگاران حوزه های مرتبط در ایرنا تبریک گفتند.
 
*هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، شرکت حمل ونقل ریلی رجا، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی (با ارسال نمابر)، مدیر روابط سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، سازمان فناوری اطلاعات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، روابط عمومی دانشکده پست و مخابرات، شرکت ملی نفتکش ایران، مرکز تحقیقات راه، مسکن و ساختمان، سازمان نظام مهندسی کشور، نیز با ارسال پیامک از طریق تلفن همراه ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران حوزه های مرتبط در ایرنا، یاد شهید محمود صارمی را گرامی داشتند.
برچسب ها :روز خبرنگار
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟