/ سرویس اجتماعی
کد خبر : 10508
تاریخ خبر : 1395/05/17 2:46 ب ظ
سردبیر جهان نیوز:

سردبیر سایت جهان‌نیوز گفت: مردم همان‌طور که با بدعهدی آمریکا به‌طور ملموس متوجه شدند که برجام تأثیر مثبتی در معیشت‌شان نداشت، این موضوع را هم خواهند فهمید که دولت تحمل انتقاد را ندارد و برنامه‌ریزی برای برخورد با منتقدان نشان‌دهنده این کم‌تحملی است.

به گزارش انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران، مرتضی خلفی زاده  درباره آخرین وضعیت پایگاه خبری جهان نیوز و توقیف آن اظهار کرد: هنوز بعد از 52 روز از توقیف جهان نیوز، علت توقیف آن به مسئولان سایت از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات اعلام نشده است.

سردبیر سایت جهان نیوز ادامه داد: در 26 خرداد ماه امسال، هیئت نظارت بر مطبوعات با استناد به مفادی از قانون مطبوعات این سایت خبری را توقیف کرد در صورتی که پیش از آن هیچ تذکری از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات به ما ابلاغ نشده بود و بعد از توقیف نیز هنوز متوجه نشدیم که علت توقیف چیست.
 
خلفی‌زاده خاطر‌نشان کرد: پیش از توقیف جهان نیوز نیز چندین شکایت به دست ما رسید که بابت آنها به دادسرای فرهنگ و رسانه مراجعه کردیم.
 
وی تصریح کرد: هم‌اکنون در حال پیگیری پرونده توقیف جهان نیوز در دستگاه قضایی هستیم و منتظریم که از سوی دستگاه قضایی به ما اطلاع داده شود که ادامه رسیدگی به چه نحو است و چه باید کرد.
 
سردبیر سایت خبری جهان نیوز تأکید کرد: از تمامی همکاران در سایتهای خبری که با نگاه صنفی به موضوع توقیف سایت جهان نیوز نگریستند و نامه خوبی خطاب به اعضای هیئت نظارت بر مطبوعات تنظیم کردند، تشکر می‌کنم؛ این رویکرد صنفی و حمایت رسانه‌ها از یکدیگر کمک می‌کند تا فضای آزادی مطبوعات در بیان نظرات مردم و حفظ فضای آزادی بیان در کشور تقویت شود.
 
وی یادآور شد: دقیقاً 42 روز پس از توقیف جهان نیوز در یک طرح کاملاً برنامه‌ریزی شده، یک جوسازی رسانه‌ای علیه روزنامه وطن امروز صورت گرفت و پیش از آن نیز اینچنین اقداماتی علیه هفته‌نامه 9 دی و روزنامه کیهان اتفاق افتاده بود.
 
سردبیر سایت خبری جهان نیوز متذکر شد: درباره روزنامه وطن امروز هم متأسفانه هم‌نوایی بین مسئولان اوقاف و دولت در فضای رسانه‌ای علیه این روزنامه منتقد وجود داشت که خوشبختانه با روشنگریهای صورت گرفته مشخص شد واقعیت چیز دیگری است و برخی می‌خواستند گره ایجاد شده را برای اهداف سیاسی خود با دندان باز کنند.
 
خلفی‌زاده تأکید کرد: اتفاقات پشت سر هم علیه برخی رسانه‌های انقلابی نشان می‌دهد برای برخورد با منتقدان دولت، برنامه‌ای جدی طرح ریزی شده و کلید خورده است و در آینده‌ای نزدیک احتمالاً باید منتظر برخورد با رسانه‌های منتقد دیگر نیز باشیم؛ به‌نظرم این فضاسازی به نفع دولت نیست آن هم برای دولتی که در دیپلماسی خارجی باب تعامل با دشمنان کشور را باز کرده است اما راه تعامل و گفت‌وگو با دلسوزانی که منتقد برخی عملکردهای دولت هستند را به روی خود بسته است.
 
وی اذعان کرد: تعامل با منتقدان دلسوز، به نگاه مثبت مردم نسبت به دولت کمک می‌کند؛ بدون تعارف مردم امروز منتظر هستند که ببینند وعده‌های دولت که می‌گفت «ما می‌خواهیم چرخ سانتریفیوژها بچرخد اما چرخ اقتصاد هم بچرخد» چه زمانی محقق می‌شود که البته هنوز خبری نیست.
 
خلفی‌زاده گفت: هر چه‌ دولت به رسانه‌هایی که قصد دارند به دولت کمک کنند تا بتواند وعده‌های خود را عملی کند و موضوع مسکن مهر، اقتصاد مقاومتی، چرخ تولید،‌ واردات بی‌رویه و قاچاق کالاهای مصرفی را پیگیری کند، فشار بیاورد و با آنها برخورد کند، در نهایت به ضرر خود دولت تمام خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: اگر مردم با بدعهدی آمریکا به طور ملموس فهمیدند، برجام نتیجه اقتصادی مؤثری برای کشور نداشته است، با تداوم برخورد با منتقدان این موضوع را هم خواهند فهمید که دولت تحمل انتقاد را ندارد و نتیجه این درک عمومی در تصمیم‌گیری رأی‌دهندگان برای ادامه خدمت‌رسانی این دولت به مردم در دولت دوازدهم مشخص خواهد شد.
 
منبع تسنیم
انتهای پیام/
برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟