/ سرویس اجتماعی
کد خبر : 10488
تاریخ خبر : 1395/04/02 3:05 ب ظ
اداره‌کل رسانه‌های خارجی وزارت ارشاد:

در خرداد ماه سال ١٣٩٥ مجموعاً برای ١١٥ خبرنگار و عوامل خبری وابسته به ٧١ رسانه خارجی از ١٩ کشور جهان مجوز روادید مطبوعاتی صادر کرده است که از این میان، ۳۸ خبرنگار از اروپا وارد ایران شده‌اند.

به گزارش انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگران ایران به نقل  از اداره کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فهرست مجوزهای روادید مطبوعاتی صادره برای خبرنگاران غیر مقیم رسانه های خارجی در خرداد 1395، وابسته به ٧١ رسانه خارجی از ١٩ کشور جهان بوده است.

نشریات و مطبوعات، تلویزیون، رادیوها، خبرگزاریها و سایر رسانه ها به ترتیب بیشترین درخواست و نفرات را داشته اند.
همچنین کشورهای افغانستان، فرانسه، آمریکا، انگلستان، عمان، ژاپن، روسیه، سوئد و هلند به ترتیب بیشترین درخواست حضور و فعالیت در جمهوری اسلامی ایران را داشته اند.
بیشرین زمان درخواست و مجوز ارائه شده حضور هفت روز بوده و بیشرین تعداد نفرات نیز به ترتیب از تلویزیون ها، ‌خبرگزاری ها و رادیوها بوده اند. 
این روند در ماه های گذشته نیز با اشتیاق حضور خبرنگاران و تصویربرداران خارجی ادامه داشته و همچنان درخواست های حضور و فعالیت رسانه های خارجی در ایران رو به افزایش است. 
بنا براعلام معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فهرست کامل مجوزهای روادید صادره اکنون به همراه نام کشورها و تمامی جزئیات در سایت این معاونت منتشر و قابل مشاهده است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟