/ سرویس اجتماعی
کد خبر : 10468
تاریخ خبر : 1394/08/21 6:45 ب ظ
با تاکید بر لزوم پیگیری مطالبات خبرنگاران صورت گرفت

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در غرفه انجمن صنفی خبرنگاران و در قالب نشستی مشترک با اعضای هیئت مدیره این انجمن در جریان آخرین فعالیتها و مطالبات انجمن صنفی قرار گرفت.

به گزارش انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران؛ حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از ظهر امروز با حضور در غرفه انجمن صنفی خبرنگاران و در قالب نشستی با اعضای هیئت مدیره این انجمن در جریان آخرین فعالیتها و پیگیری های صورت گرفته توسط انجمن صنفی خبرنگاران  قرار گرفت.

محمدمهدی دانی؛ رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران در این نشست مشترک در ارائه گزارش مبسوط خود به اهم سرفصل های پیگیری شده توسط این انجمن از جمله موضوعات بیمه خبرنگاران، بازنشستگی 20 یا 25 سال خبرنگاران، وام 45 میلیون تومانی قرض الحسنه ساخت مسکن خبرنگاران، یارانه مطبوعات و ... اشاره کرد.

دانی با تاکید بر لزوم اجرایی شدن بازنشستگی 20 سال خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس پیگیری هایی که از طریق وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی برای اجرایی شدن این موضوع داشتیم، مهم ترین عاملی که تا به امروز مانع اجرایی شدن قانون بازنشتگی 20 سال خبرنگاران شده، عدم تامین مالی مابه التفاوت 5 یا 10 سال بابت بازنشستگی خبرنگاران بوده که دولت برای حل این موضوع باید وارد میدان شود.

وی افزود: البته مکاتباتی نیز برای تامین اعتبار این مابه التفاوت و اجرایی شدن قانون بازنشستگی 20 سال خبرنگاران با دفتر رئیس جمهور داشته ایم که هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم.

حسین انتظامی؛ معاون مطبوعاتی نیز در این نشست مشترک در غرفه انجمن صنفی خبرنگاران در نمایشگاه مطبوعات ضمن تاکید بر لزوم پیگیری مطالبات صنفی خبرنگاران توسط این انجمن اظهار داشت: معاونت مطبوعاتی و به شخصه پیگیر موضوع بازنشستگی 20 سال خبرنگاران هستم و پیگیری هایی برای این امر صورت گرفته که ان شاءالله به زودی خبر خوشی در این خصوص اعلام خواهد شد.

وی به موضوع بیمه خبرنگاران نیز اشاره کرد و یادآور شد: معاونت مطبوعاتی همچنان پس از بررسی پرونده افرادی که از طریق سایت سمان ثبت نام کرده اند در صورت کسب حدنصاب امتیاز لازم، خبرنگاران واجد شرایط را جهت بیمه شدن به صندوق حمایت از هنرمندان و خبرنگاران معرفی میکند و این افراد ظرف 2 هفته تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

در انتهای این نشست، نمونه فرمهای نظرسنجی انجمن صنفی خبرنگاران از بازدیدکنندگان نمایشگاه مطبوعات و غرفه داران درباره بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات در اختیار معاون مطبوعاتی قرار گرفت همچنین حسین انتظامی در جریان جمع آوری امضا توسط این انجمن در قالب طوماری خطاب به رئیس کل بانک مرکزی برای پرداخت وام 45 میلیون تومانی قرض الحسنه خبرنگاران قرار گرفت.

 

برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟