/ سرویس علمی و فرهنگی
کد خبر : 10444
تاریخ خبر : 1393/12/12 12:08 ب ظ
در نشست خبری مطرح شد

نخستین نمایشگاه تخصصی مطبوعات کودک و نوجوان در حالی از ۱۴ تا ۲۳ اسفند در مجتمع فرهنگی سرچشمه برگزار می‌شود که در نشست خبری این نمایشگاه، توزیع عمده ترین مشکل مجلات کودک و نوجوان عنوان شد.

به گزارش انجمن صنفی خبرنگاران به نقل از خبرگزاری مهر، حسین شکیب‌راد، دبیر اجرایی نخستین نمایشگاه تخصصی رسانه‌های کودک و نوجوان در نشست خبری که امروز ۱۲ اسفند ماه در مجمع فرهنگی سرچشمه برگزار شد، گفت: قرار است در نمایشگاهی که از ۱۴ تا ۲۳ اسفند ماه برگزار می شود، کودکان و نوجوانان و همچنین پدر و مادرها و معلمانشان با رسانه‌های مربوط به این گروه سنی آشنا شوند. از طرف دیگر بچه‌ها یک فضای شاد و تفریحی را تجربه کنند به همین خاطر عنوان نخستین نمایشگاه را «زنگ تفریح» گذاشتیم.
 
به گفته او، ۸۰ نشریه در حوزه کودک و نوجوان وجود دارد که از این تعداد ۵۸ رسانه و خبرگزاری و پایگاه اطلاعاتی و همچنین نشریات مطلوب در نخستین نمایشگاه تخصصی رسانه‌های کودک و نوجوان شرکت کردند که ۴۰ نشریه از تهران و ۱۸ نشریه از شهرستان ها هستند.
 
شکیب راد، پویانمایی را یکی از بخش های نمایشگاه مطبوعات دانست و افزود: بچه‌ها دوست دارند با فرایند دوبله آشنا شوند به همین خاطر در سالن سینمایی مجتمع فرهنگی سرچشمه فیلمی پخش و همزمان به فارسی دوبله می شود. تولید روزنامه دیواری توسط بچه‌ها بازی‌های پرکاربرد فکری و همچنین نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی از دیگر بخش های این نمایشگاه است.
 
دبیر اجرایی نمایشگاه مطبوعات کودک و نوجوان در پاسخ به خبرنگار مهر که زمان برگزاری نمایشگاه زمان مناسبی نیست، بیان کرد: ۱۴ تا ۲۳ اسفند خانواده ها درگیر خانه تکانی عید و کارهای مربوط به روزهای پایانی سال هستند. ما روی مدارس حساب باز کرده ایم و برآورد ما این است که ۲۰ هزار دانش آموز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۴:۰۰ به این نمایشگاه مراجعه کنند ضمن اینکه شلوغی میدان بهارستان در روزهای پایانی سال برای ما خوب است چون بعضی خانواده‌ها ممکن است به نمایشگاه سر بزنند یا حتی کودک خود را در فضای نمایشگاه بگذارند و برای خرید به بهارستان یا مراکز دیگر بروند.
 
پس از او، مجتبی سادات مدیرمسئول مجلات «نبات» و «نبات کوچولو» گفت: برای آنکه در این نمایشگاه بتوانیم فضای جذابی را برای بچه‌ها پدید آوریم، فضایی را به طور مستقل به آنها اختصاص دادیم این نمایشگاه بهانه خوبی است که خانواده ها و کودکان با رسانه های تخصصی این حوزه آشنا شوند.
 
به گفته این فعال مطبوعات، جدی ترین مشکل در زمینه نشریات کودک و نوجوان مساله توزیع است. نشریات به دست بچه‌ها نمی رسند و نمایشگاه هایی این چنین این امکان را در اختیار بچه ها و خانواده هایشان قرار می دهند که با رسانه های تخصصی کودک و نوجوان آشنا شوند؛ گرچه در این نمایشگاه نشریاتی که درباره کودک و نوجوان منتشر می شود نیز در اختیار قرار می گیرد.
 
سادات، بازی را مهمترین مساله در ارتباط با کودکان دانست و افزود: بچه ها بازی را دوست دارند بسیاری از مفاهیم و موضوعات را از طریق بازی می توان به بچه ها منتقل کرد. بنابراین با آمدن به نمایشگاه مطبوعات کودک و نوجوان می‌توانند بازی کنند و از امکانات مجتمع سرچشمه بهره ببرند.
 
از سوی دیگر، برای بعضی نشریات تخفیف ۹۰ درصدی در نظر گرفته شده و هم بسته‌ها و هم پدر و مادرها می توانند با خیال آسوده مجلات مورد نظر خود را خریداری کنند.
 
نخستین نمایشگاه تخصصی مطبوعات کودک و نوجوان از ۱۴ تا ۲۳ اسفند در مجتمع فرهنگی سرچشمه به نشانی میدان بهارستان نرسیده به چهارراه سرچشمه انتهای خیابان صیرفی پور برگزار می شود.
 
 
 
برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟