/ سرویس علمی و فرهنگی
کد خبر : 40779
تاریخ خبر : 1396/08/22 4:08 ب ظ
معاون تولید محتوای مرکز ملی فضای مجازی:

 معاون تولید محتوای مرکز ملی فضای مجازی به رفع محدودیت دسترسی به برخی سایت ها و شبکه های اجتماعی برای خبرنگاران، استادان دانشگاهی و مراکزی که کار علمی پژوهشی انجام می دهند، اشاره کرد و گفت:محدودیت استفاده از برخی شبکه های مجازی برای خبرنگاران و استادان برداشته می شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران، امیر خوراکیان در حاشیه دیدار از یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال و در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا ادامه داد: اکنون با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، طرحی در دست تهیه است که به موجب آن اینترنت طبقه بندی شده به معنای امکان استفاده از بخش هایی از فضای مجازی که با محدودیت همگانی روبرو است برای اقشار خاص فراهم شود.


وی به زمان برداشته شدن این محدودیت برای خبرنگاران ، استادان دانشگاه ها و مراکز یاد شده اشاره ای نکرد.


خوراکیان در ادامه به فنی بودن مسئله فیلترینگ اشاره کرد و افزود: گاهی مواقع استادان دانشگاه، محققان و پژوهشگران و یا خبرنگاران دنبال دریافت مقاله ای هستند که به دلیل وجود تصویری نامناسب با محدودیت مواجه شده اند بنابراین در تلاش هستیم دسترسی این اقشار و مراکز علمی را متناسب با ماموریت های آنها افزایش دهیم.


معاون تولید محتوای مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه همانگونه که اعتقاد داریم می بایست دسترسی به فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان متناسب با سن آنها محدودتر باشد خاطرنشان ساخت: اعتقاد داریم باید امکان دسترسی به برخی بخش های فضای مجازی برای استادان دانشگاه، مرکز علمی، پژوهشی، خبرنگاران و اعضای هیات علمی دانشگاه ها افزایش یابد که دراین زمینه اقدام هایی درحال انجام است که با اجرایی شدن آنها، امکان دسترسی این بخش ها به اینترنت بیشتر از قبل خواهد بود.


خوراکیان از همکاری خوب قوه قضائیه با مرکز ملی فضای مجازی خبرداد و گفت:قوه قضائیه برای انتقال مسایل و مشکلات فضای مجازی همراهی بسیار خوبی داشته است که جای تشکر دارد.


به گفته وی، تلاش همه ارکان نظام تقویت پیام رسان های داخلی است و بر این اساس حمایت جدی از این پیام رسان ها خواهدشد.


معاون تولید محتوای مرکزملی فضای مجازی افزود: پس از تقویت پیام رسان های داخلی و همه گیرشدن آنها، به دنبال ایجاد امکان اعمال مقررات بر پیام رسان های خارجی خواهیم بود.


یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال که از شنبه هفته جاری در مصلای تهران آغاز به کار کرد تا 26 همین ماه در این محل برای بازدید عموم دایر است.

برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟