/ سرویس علمی و فرهنگی
کد خبر : 40750
تاریخ خبر : 1396/06/12 5:43 ب ظ
مدیر شبکه قرآن:

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما از باشگاه خبرنگاران قرآنی به عنوان نقطه تلاقی خبرنگاری و موضوع های قرآنی یاد کرد و گفت: این باشگاه قرآنی راه اندازی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران، محمدحسین محمدزاده از ضرورت راه اندازی باشگاه خبرنگاران قرآنی سخن گفت و اظهار داشت: هنوز نقاط تلاقی کاملی میان حوزه ژورنالیستی (خبرنگاری) و حوزه قرآنی نداریم. البته در این زمینه کارهایی صورت گرفته مثلا با تاسیس خبرگزاری قرآنی به بسیاری از این فضا دسترسی پیدا کرده ایم.


وی افزود: همچنین فضای خبر قرآنی در رسانه ملی یا فضای اطلاع رسانی که در رادیو قرآن یا شبکه قرآن سیما وجود دارد، باعث شده به حدودی از این تلاقی برسیم ولی هنوز جا دارد تا نقاط تلاقی جدی تری بین حوزه ژورنالیستی و خبرنگاری و بحث قرآن بوجود بیاید.


محمدزاده افزود: دوره های خبرنگاری قرآنی به صورت جسته و گریخته در دانشگاه علمی کاربردی وابسته به جهاد دانشگاهی برگزار شده اما برای تشکیل باشگاه خبرنگاران قرآنی باید این موضوع را بیشتر در شورای توسعه فرهنگ قرآنی پیگیری کنیم.


دبیر شورای معارف سیما همچنین به ایرنا گفت: برای تشکیل باشگاه خبرنگاران قرآنی در قالب یک طرح پیگیر هستیم تا ضمن تعیین بودجه مورد نیاز و مکان و برنامه های آن، این طرح را به تصویب برسانیم تا هرچه سریعتر این باشگاه آغاز به کار کند.


محمدزاده افزود: البته این باشگاه شامل تمام خبرنگاران و فعالان رسانه ای در حوزه قرآن خواهد بود و شامل رسانه‌ها و سایت ها و روزنامه است و سعی داریم هرچه زودتر این باشگاه را راه اندازی کنیم.


وی خواستار یاری برخی نهادهای قرآنی مانند شورای توسعه فرهنگی قرآنی، خبرگزاری ایکنا، جهاد دانشگاهی، صدا و سیما، شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران در این زمینه شد.

برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟