/ سرویس امورصنفی و رفاهی
کد خبر : 40723
تاریخ خبر : 1396/06/01 9:25 ق ظ
با مشارکت 80درصدی واجدین شرایط

با شمارش آرای ماخوذه ، مصطفی کواکبیان، مازیار هوشمند، مجتبی نوریان،‌فردین کمانگر، علی خادمی، مریم شمس‌الدین و اسد بابایی به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره شورای مرکزی خانه مطبوعات و حمید سعیدی و ارسام هنرکار نیز به عنوان بازرسان این هیئت انتخاب شدند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی روزنامه نگاران و خبرنگاران ایران، انتخابات الکترونیکی شورای مرکزی خانه های مطبوعات سراسر کشور با مشارکت 80درصدی واجدین شرایط از ساعت 10 تا 12 روز گذشته برگزار شد.

در پایان و با شمارش آرای ماخوذه ، مصطفی کواکبیان، مازیار هوشمند، مجتبی نوریان،‌فردین کمانگر، علی خادمی، مریم شمس‌الدین و اسد بابایی به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره شورای مرکزی خانه مطبوعات و حمید سعیدی و ارسام هنرکار نیز به عنوان بازرسان این هیئت انتخاب شدند.

همچنین سیدجلال فیاضی، محمود ابراهیمی نژاد، عبدالسلام معروفی، یحیی اکبری،‌ حسین قربانی به عنوان اعضای علی‌البدل و بهزاد عباسی نیز به عنوان بازرس علی‌البدل این هیئت انتخاب شده‌اند.

برپایه این گزارش، حسین انتظامی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری انتخابات الکترونیکی شورای مرکزی خانه های مطبوعات با بیان اینکه خانه های مطبوعات فراگیرترین تشکل مطبوعاتی کشور است، گفت: با وجود فرآیند عضوگیری شفاف و سختگیرانه می توان ادعا کرد خانه های مطبوعات، نمایندگی جامعه مطبوعات در استانهای کشور را دارد.

وی افزود: دلیل اینکه برخی تشکل ها نمی توانند مدعی نمایندگی صنف خود باشند این است که در فرآیند انتخابات آن ها اصول دموکراتیک و مشارکت حداکثری رعایت نشده است.

معاون مطبوعاتی همچنین بر اهمیت یکسان بودن اساسنامه خانه‌های مطبوعات استان ها اشاره و با تاکید بر اینکه واگذاری امور به صنوف باید در عمل محقق شود، خاطرنشان کرد: در واگذاری امور به صنوف حتما اختلالاتی به وجود می آید اما صرف وجود برخی مسائل، نباید مانع از واگذاری امور و عقب نشینی به نفع اصناف شد.

انتظامی حاکم شدن خرد جمعی را یکی از منافع متعدد واگذاری امور به تشکل‌های قانونی، انجمن‌ها و صنوف عنوان کرد و افزود: در چنین شرایطی مطالبات و اشکالات موجود اولویت بندی می شود ضمن اینکه با مشارکت صنوف در سیاستگذاری ها است که راه حل ها ارائه می شود و خود صنوف در اجرای راه حل ها کمک می کنند.

پیش از سخنان انتظامی، گزارشی از روند برگزاری انتخابات هیات مدیره خانه های مطبوعات در سراسر کشور و گزارش عملکرد شورای مرکزی در دوره قبل، ارائه شد.

برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟