/ سرویس امورصنفی و رفاهی
کد خبر : 40650
تاریخ خبر : 1396/02/24 10:04 ق ظ
معاون فرهنگی اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی:‌

معاون فرهنگی اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی گفت: نشریاتی که ترتیب انتشار غیرروزانه دارند با شیوه و شاخص‌های جدید ارزیابی کیفی می‌شوند.

به گزارش کانون انجمنهای صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران، محمد سروش با اشاره به تغییراتی که در نحوه ارزیابی کیفی نشریات براساس شاخص‌های جدید صورت گرفته، گفت: تمام نشریات غیرروزانه می‌‌توانند با مراجعه به حساب کاربری خود در سامانه جامع رسانه‌های کشور (e-rasaneh.ir) و مطالعه شیوه‌نامه ارزیابی کیفی نشریات نسبت به پرکردن فرم خوداظهاری نشریه خود اقدام کنند.

به گفته معاون فرهنگی اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، مدیران مسئول نشریات پس از تکمیل فرم خوداظهاری باید 3 شماره‌ آخر منتشره (از جمله شماره ارزیابی شده در فرم) را همراه با مستندات لازم (بویژه در خصوص بند 5 فرم خوداظهاری) که در فرآیند ارزیابی، در کمیته ارزیابی قابل استفاده است به اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی ارسال کنند.

وی تاکید کرد: پس از شروع ارزیابی با شاخص‌ها و شیوه جدید، امتیازهای کسب شده قبلی نشریات بلا اثر شده و امتیازات جدید معیار کیفیت نشریات خواهد بود.

ضریب کیفی نشریات، معیار اصلی در ارائه تسهیلات، یارانه، آگهی‌های دولتی، خرید شماره‌های برگشتی و طرح اشتراک بوده و به صورت ادواری، مطابق شیوه نامه منتشره، توسط کمیته‌‌ای با ترکیبی صنفی تعیین می‌شود که شامل معاون فرهنگی اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، یک استاد ارتباطات به انتخاب مجمع روسای دانشکده‌ها و گروه‌های ارتباطات دانشگاه‌های تهران، یک کارشناس به انتخاب هیأت نظارت بر مطبوعات، یک مدیر مسوول به انتخاب کارگروه نمایندگی مدیران مسوول، نماینده شورای هماهنگی تشکل‌های مدیریتی مطبوعات، نماینده شورای هماهنگی تشکل‌های روزنامه نگاری و یک سردبیر به انتخاب کارگروه توسعه مطبوعات است.

انتهای پیام/

برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟