/ سرویس امورصنفی و رفاهی
کد خبر : 40644
تاریخ خبر : 1396/02/10 3:25 ب ظ
:معاون امور مطبوعاتی وزیر ارشاد

 معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیاست عمومی دولت یازدهم را عقب نشینی به نفع صنوف دانست و عنوان کرد، برگزاری جشنواره ها و رویدادهای مختلف توسط صنوف گواهی بر این ادعا است.

به گزارش انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران،حسین انتظامی روز یکشنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های انجمن های صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران در فرهنگسرای اندیشه با قدردانی از دست اندرکاران این رویداد، ابراز امیدواری کرد، این رویداد در دوره های بعدی استحکام و گستردگی بیشتری پیدا کند. 

وی با بیان اینکه سیاست عمومی دولت یازدهم عقب نشینی به نفع صنوف است، گفت: برگزاری اینگونه جشنواره ها توسط تشکل های صنفی گواه این ادعا است. 
به گفته انتظامی، هرچه اینگونه حرکت ها و جشنواره ها جامعیت بیشتری پیدا کنند بطور قطع مشروعیت بیشتری خواهند یافت. 
معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره اخلاق حرفه ای به عنوان متغیر بحرانی رسانه ها در کشور تاکید کرد: باید دست در دست هم برای ارتقای این وضعیت تلاش کنیم. 
انتظامی گفت: به عنوان رسانه مسوولیت بیشتری داریم تا کمک کنیم رسانه بهتر دیده شود. 
نماینده مدیران مسئول نشریات در هیئت نظارت بر مطبوعات با اشاره به قالب های مختلف رسانه و موضوع مهم آموزش در رسانه ها گفت: برای فهرست کردن آسیب‌های رسانه، با موضوعاتی مانند اقتصاد رسانه، ظهور و همه‌گیری رسانه‌های مدرن، تنوع مخاطبان، سطح دسترسی به رسانه‌ها و سرعت حیرت‌آور رسانه‌های نوین مواجه خواهیم شد که به بخاطر سرعت تحولات بالای «آی ‌تی»، می‌تواند آسیب هایی را برای رسانه‌ها به همراه داشته باشد.
انتظامی، نبود «اخلاق حرفه‌ای» را نیاز امروز رسانه ها عنوان کرد و افزود: امروز اکثر رسانه‌ها از جمله مطبوعات کاغذی با چنین چالشی روبرو بوده و بطور یقین اگر به این مهم اهمیت داده شود، با مسئولیت بیشتر و بهتری می‌توان به رسانه ها کمک کرد تا دیده شوند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به رونمایی از «میثاق نامه اخلاق حرفه ای رسانه ها» توسط جمعی از رسانه ها اشاره کرد و اظهار داشت: در موضوع اخلاق حرفه‌ای از کلیات پرهیز کرده و در مقابل به جزئیات پرداخته شده است.
انتظامی خاطرنشان کرد: در این میثاق نامه به عنوان مثال موضع افراد نسبت به ضبط صدای دیگران و انتشار آن بدون اطلاع آنها توسط خبرنگاران، در مسائلی مانند نوع مواجهه با متهمان، مجرمان و کودکان مشخص و مورد اشاره قرار گرفته است.
عضو هیئت نظارت بر مطبوعات تصریح کرد: میثاق نامه اخلاق حرفه ای رسانه ها بطور یقین با حوزه قانون و حقوق تفاوت دارد زیرا میثاق نامه امری درونی و همه در آن هم‌پیمان می‌شویم اما قانون و حقوق الزام و دستور برای اجراست.
معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تاکید کرد: چنانچه اصحاب رسانه این میثاق نامه را نمی‌پذیرند، خود می توانند اقدام به نگارش میثاق نامه های جدا کرده در نهایت همه این میثاقها را بصورت مشترک کنیم تا هویت ما در جامعه نیز شفاف‌تر و مشخص‌تر شود.
مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات و خبرگزاریهای انجمن های صنفی روزنامه نگاران و خبرنگاران کشور روز یکشنبه با حضور حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)، محمد مهدی فرقانی رییس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی و جمعی از دست اندرکاران رسانه در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد. 
 
مبنع:خبرگزاری ایرنا/
برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟