/ سرویس امورصنفی و رفاهی
کد خبر : 370
تاریخ خبر : 1393/06/12 3:48 ب ظ
از سوی معاونت مطبوعاتی ارشاد

معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در هفته آتی، جدول پرداختی حق بیمه خبرنگاران رسانه‌های مختلف را که از سوی مدیرمسئول یا صاحب‌امتیاز رسانه‌ها به وزارت ارشاد تحویل شده، منتشر می‌کند.

در راستای اجرای ماده ٤٦ قانون مطبوعات، استقلال حرفه‌ای خبرنگاران و کمک به شکل‌گیری هویت صنفی روزنامه نگاران رسانه‌هایی که خبرنگاران خود را بیمه کنند علاوه بر اینکه امتیاز مثبت در طرح رتبه بندی رسانه‌ها دارد، مبلغ هزینه شده به طور مجزا نیز به رسانه  پرداخت می‌شود.

ضمن اینکه معاونت مطبوعاتی به جای پرداخت سهم رسانه، مبلغ کامل را به رسانه‌ها باز می‌گرداند تا مدیران رسانه‌ها برای بیمه خبرنگاران تشویق شوند.

بنابراین گزارش، حق بیمه پرداختی از سوی معاونت مطبوعاتی در 6 ماه دوم سال 92 در روزهای آتی روی سایت معاونت قرار می‌گیرد تا خبرنگاران و مدیران مسئول و صاحبان امتیاز رسانه‌ها از میزان این پرداخت‌ها قرار بگیرند و نشریاتی که به این وظیفه قانونی، حرفه‌ای و انسانی خود عمل می‌کنند تشویق شوند.

شایان ذکر است طبق بند 5 بسته حمایتی سال 93، رسانه‌های بخش خصوصی که حداقل مطابق جدول زیر، دارای فهرست بیمه باشند و هیچیک از روزنامه نگاران تمام وقت آنان از بابت بیمه، اعتراضی نداشته باشند مشمول این حمایت‌ها می‌شوند.

ضمناً از سال 94 هر یک از رسانه هایی که این الزام قانونی (ماده 46 قانون مطبوعات در ضرورت بیمه کردن کلیه همکاران توسط صاحب امتیاز) را رعایت نکنند، مشمول 10درصد کسر یارانه می شوند.

صاحب نظران معتقدند یکی از دلایل خانه به دوشی خبرنگاران، نبود رابطه استخدامی شفاف و محکم با رسانه متبوع آنان است و از این رو اجرای این طرح را برای ثبات و تقویت روزنامه نگاری حرفه ای بسیار مفید می دانند.

 

منبع: خبرگزاری فارس
 

برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟