/ سرویس امورصنفی و رفاهی
کد خبر : 367
تاریخ خبر : 1393/06/10 3:53 ب ظ
یه گفته یک استاد علوم ارتباطات

استاد علوم ارتباطات با بیان اینکه حرفه روزنامه‌‌نگاری جزء مشاغل سخت و زیان‌آور بوده و این امر به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، گفت: باید ضمانت اجرایی کافی برای پیاده سازی قانون در ارتباط با حمایت از روزنامه‌نگاران ایجاد شود.

علی‌اصغر محکی با بیان اینکه حرفه روزنامه‌نگاری جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود، اظهار داشت: این امر مصوب مجلس شورای اسلامی نیز است.

کارشناس و استاد علوم ارتباطات در ادامه افزود: موضوع سخت و زیان‌آور شغل روزنامه‌نگاری از این جهت است که خبرنگاران برای دسترسی به منبع خبر در کشور با دشواری‌های بسیاری روبرو هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر این پس از انتشار خبر با توجه به هزینه‌های سیاسی و اجتماعی که انتشار یک خبر می‌تواند برای افراد و سازمان‌های نامبرده در خبر داشته باشد معمولا خبرنگاران با مشکل روبرو می‌شوند به طوری که در مواردی به خودسانسوری پناه می‌برند.

وی گفت: با توجه به پایین بودن عمر فعالیت مطبوعات در ایران، روزنامه‌نگاران فاقد امنیت شغلی هستند و پس از توقیف انتشار هر نشریه آسیب‌پذیرترین اقشار روزنامه‌نگاران هستند.

محکی ادامه داد: از طرفی شرایط کاری روزنامه‌نگاران در مواردی ایجاب می‌کند که مدام در حال سفر به نقاط مختلف شهر و کشور باشند و از این حیث نیز این دسته از افراد در معرض خطر هستند و می‌توانند با آسیب‌های جسمی و روحی مواجه شوند.

این استاد علوم ارتباطات اضافه کرد: با توجه به این موارد به نظر می‌رسد باید توجه ویژه‌ای از سوی نهادهای صنفی مرتبط با روزنامه‌نگاری و مراجع قانون‌گذاری و حمایتی نظیر وزارت کار در ارتباط با شغل روزنامه‌نگاری صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: لازم است ضمانت اجرایی کافی برای پیاده‌سازی قانون در ارتباط با حمایت روزنامه‌نگاران ایجاد شود و به مواردی از جمله بازنشستگی خبرنگاران با توجه به سخت و زیان‌آور بودن این حرفه توجه شود.

 

منبع: خبرگزاری فارس
 

برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟