/ سرویس امورصنفی و رفاهی
کد خبر : 354
تاریخ خبر : 1393/05/14 2:31 ب ظ

مدیرکل روابط عمومی تأمین اجتماعی از فراخوان خبرنگاران دچار معضلات بازنشستگی خبر داد.

امیرعباس تقی‌پور در کارگاه آموزشی آشنایی خبرنگاران و اصحاب رسانه با قوانین و مقررات سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: فعالیت خبرنگاران و اصحاب رسانه در مقوله تامین اجتماعی بسیار اهمیت دارد زیرا یک اشتباه کوچک در تحلیل و انتشار خبر درباره فعالیت‌های تامین اجتماعی می‌تواند به ناامنی اجتماعی مبدل شود. براین اساس افراد باید آگاه باشند. ماموریت‌های تامین اجتماعی حمایتی نیست یا اینکه سازمان تامین اجتماعی بیت‌المال نیست بلکه متعلق به حدود 40 میلیون نفر ایرانی است که حقوق آنان حق‌الناس به حساب می‌آید.

وی در این کارگاه که برای آشنایی خبرنگاران جهت آگاهی بیشتر در زمینه قوانین سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، عنوان کرد: خبرنگاران گاهی بهتر از همکاران و مدیران تامین اجتماعی با این سازمان آشنایی دارند زیرا آنها انتقال‌دهنده خواست‌های مردم هستند ولی به هر حال هرچقدر اصحاب رسانه با قوانین تامین اجتمعی آشنا شوند تاثیرگذاری گزارش‌ها و مطالب آنان در افزایش آگاهی مردم نیز بیشتر خواهد شد.

تقی‌پور با ابراز خرسندی از همزمانی روز خبرنگار با برگزاری این کارگاه آموزشی برای اصحاب رسانه گفت: امیدواریم سازمان‌های دیگر نیز از پرداختن شعاری به روز خبرنگار پرهیز کند و مقوله آموزش خبرنگاران را در حوزه‌های تخصصی فعالیت آنان پیش گیرند.

مدیرکل روابط عمومی تامین اجتماعی با اشاره به چالش‌های گذشته، حال و آینده روابط عمومی‌ها با اصحاب رسانه بر ضرورت رعایت اخلاق رسانه‌ای تاکید کرد و بیان داشت: یکی از مهمترین معضلات خبرنگاران بحث بازنشستگی و سختی کار آنان است به طوری که روزانه 2 تماس درباره مشکلات و چالش‌های بازنشستگی روزنامه‌نگاران در سازمان وجود دارد.

وی ادامه داد: براین اساس برای نخستین بار نشستی تخصصی برای روزنامه‌نگارانی که دچار مشکلات بازنشستگی هستند، تشکیل خواهد شد و بر این اساس فراخوانی صورت می‌پذیرد تا این روزنامه‌نگاران و همچنین دیگر اصحاب رسانه برای آشنایی بیش‌تر با قوانین سختی کار و بازنشستگی خبرنگاری اطلاعات جامعی را دریافت کنند.

تقی‌پور در ادامه در توضیح چالش‌های سختی کار خبرنگاران عنوان کرد: مثلاً یکی از چالش‌ها درباره مشاغل سخت برای زنان است زیرا طبق این قانون زنان حق اشتغال در مشاغل سخت و زیان‌آور ندارند و یا این‌که در قوانین گذشته درباره سختی کار مشاغلی چون پرستاری، زندان‌بان‌ها و خبرنگاران به صورت جامع توضیح داده نشده است ولی کارفرمایان باید در مدت 2 سال نسبت به تعریف سختی کار نیروهای خود اقدام کنند.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟