/ سرویس سیاسی
کد خبر : 40775
تاریخ خبر : 1396/08/01 11:09 ق ظ
خودکم بینی را کنار بگذاریم

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: امروز خبرنگاران ایرانی توانسته اند طلسم خبری استکبار و استکبار خبری را در سراسر جهان در هم شکنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران، اسدالله بادامچیان روز دوشنبه در پاسخ به ایرنا درباره میزان تاثیرگذاری رسانه های ایرانی در جهان افزود: دو ساعت از برنامه های شبکه خبری العالم می تواند دنیا را به هم بریزد و خبرنگاران ما توانسته اند سانسور خبری و دیکتاتوری رسانه ای استکبار جهانی را بشکنند.


وی ادامه داد: امروز حداقل 20 کانال به صورت 24 ساعته مشغول است ولی باید دانست که رسانه ها و شبکه های ماهواره ای دشمن نیز مشغول است و بیش از سه هزار ساعت در هفته به زبان فارسی علیه ایران سخن می‌گویند و 38 سال است که با ترویج بی بند و باری علیه انقلاب تبلیغ می‌کنند و حتی به برنامه های مبتذل متوسل می شوند.


بادامچیان همچنین گفت: قبل از پیروزی انقلاب برخی از همین شبکه های مخالف نظام در خارج از کشور به ارائه تحلیل و تفسیرهای مختلف می پرداختند اما بعد از پیروزی انقلاب و در طول سال های اخیر برای مقابله با انقلاب اسلامی حاضر شدند سخیف ترین و بدترین برنامه ها را پخش کنند.


وی درباره درخواست برخی سخنرانان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مبنی بر اختصاص چند ساعت از وقت تلویزیون زمان شاه گفت: آن زمانی که علما در باره صدا و سیما می گفتند دو ساعت از برنامه‌های خود را به ما اختصاص بدهید، در واقع نوعی رجز خوانی علیه رژیم شاهنشاهی بود ولی فعالیت هایی نیز صورت می گرفت.


عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: آن زمان، دوران مبارزه با شاه بود و رجزخوانی علیه رژیم این گونه صورت می‌گرفت اما برای راه اندازی رادیو تلویزیون مسائل و پیچیدگی های بسیاری وجود دارد که از بازیگر و فیلمنامه نویس و تهیه کننده تا خبرنگار و فیلمبردار و کارگردان را شامل می شود.


وی همچنین گفت: قبل از پیروزی انقلاب برای راه اندازی رادیو تلویزیون با صادق قطب زاده صحبت کردم ولی او حضور برخی افراد را نپذیرفت اما من گفتم که «الاسلام یجب ما قبله» یعنی ما کاری به سابقه این افراد نداریم و با معرفی چند گوینده و مجری از جمله کاظم نیکنام و محمد پیروزی خواستار راه اندازی صدا وسیما شدیم و حتی شکرالله حیدری را برای مسئولیتی معرفی کردم که پس از سال ها به عنوان یکی از معاونت های صدا و سیما مسئولیت گرفت.
بادامچیان افزود: در آن زمان حتی ما افرادی را به دانشگاه هنرهای زیبا فرستادیم که در آن زمان از نظر اخلاقی فاسد بود ولی آنان با روزه گرفتن و عبادت تلاش کردند تا خود را حفظ کرده و پس از انقلاب نیروهای مفیدی در صدا و سیما باشند و حتی در زمینه موسیقی یک موسیقیدان معرفی کردیم که در ارکستر زمان شاه حضور داشت.

** خودکم بینی را کنار بگذاریم


این فعال سیاسی یکی از مشکلات آن زمان را خودکم بینی برای اداره نهادهایی مانند صدا و سیما عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات امروز نیز خود کم بینی است و لذا وقتی آقای ظریف با آقای عراقچی به ژنو می روند و 18 روز وزیر امور خارجه آمریکا با مسئولان جمهوری اسلامی ایران قدم می‌زنند و صحبت می کنند، برخی افراد در داخل این رفتار را نمی‌پسندند و می گویند چرا مسئولان ما با آنان خوش و بش می کنند.
وی افزود: این کار جمهوری اسلامی ایران در دنیا عظمت بسیاری داشت و می گفتند ایران توانست وزیر خارجه آمریکا را 18 روز به ژنو بکشاند تا پای میز مذاکره بنشینند.
بادامچیان همچنین گفت: متاسفانه ما یک زبان منفی پیدا کرده‌ایم و زمانی که یک نفر کار خلافی را انجام می دهد، فوری آن را بیان می کنیم در حالیکه کارهای مثبت بسیاری انجام می شود و ما خدمتگزاران و افراد پاک بسیاری داریم که کمتر به آنان پرداخته می شود.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی از رسانه ها و منتقدان خواست تا هم خوبی ها و هم بدی های افراد را بگویند و افزود: سال هاست که عروسی فرزندان مسئولان برگزار می شود ولی تاکنون کمتر دیده شده که از سادگی این مراسم مطلبی گفته شود ولی به محض اینکه یک مراسم مفصل برگزار می شود، به آن می پردازیم که آن نیز لازم است و مردم باید بدانند که چنین کارهایی پسندیده نیست اما باید به گونه‌ای گفته شود که مردم فکر نکنند همه خلافکار هستند.

برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟