/ سرویس امورصنفی و رفاهی
کد خبر : 40756
تاریخ خبر : 1396/06/14 12:30 ب ظ
دبیر دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها خبر داد

دبیر دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های کانون صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران گفت: در نظر داریم دومین دور جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها را در ۱۰ رشته مختلف و جامع همزمان با اختتامیه نمایشگاه مطبوعات در آبان‌ ماه امسال برگزار کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی خبرنگاران وروزنامه نگاران ایران؛‌ نشست خبری دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاریها که به همت کانون صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران برگزار می‌شود صبح امروز در خبرگزاری مهر دایر شد.

حسن ضابطی؛ دبیر دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاریها با بیان اینکه برگزاری دومین دور این رویداد همزمان با اختتامیه نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها توسط معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در آبان ماه امسال خواهد بود، گفت: جشنواره امسال برگرفته از تجربه برگزاری نخستین دور این جشنواره بر تعداد بخش رقابتی افزوده و معیار ارزیابیها منطبق بر ساختار خبر، گزارش، یادداشت و سرمقاله، مصاحبه، تیتر، طرح و تصویر، عکس، صفحه‌آرایی و اینفوگرافیک، کاریکاتور و در نهایت بخش ویژه (اقتصاد مقاومتی) خواهد بود.

 


وی افزود: انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران به منظور تعامل بیشتر با اعضا و در راستای ارتقای بازدهی و اثرگذاری تولیدات رسانه‌ای این جشنواره را برگزار خواهد کرد لذا از تمامی فعالان رسانه‌ای کشور دعوت می‌کند تا برترین آثار تولیدی خود که از مهر ماه 95 تا پایان شهریور سال جاری تولید شده را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

ضابطی با بیان اینکه هر فرد می‌تواند 5 اثر در رشته‌های مذکور به دبیرخانه این جشنواره ارسال کند، تصریح کرد: هیچ الزامی برای شرکت افراد در یک رشته خاص نیست؛ علاوه بر این متقاضیان اگر به جز رشته تیتر 5 اثر در زمینه‌های دیگر ارسال کردند، فرصت این را خواهند داشت تا 5 تیتر برتر خود را نیز به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

دبیر دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها افزود: این زمینه فراهم شده تا علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد بتوانند در بخش اقتصاد مقاومتی دو اثر ارسال کنند که با این حساب و در نظر گرفتن شروط قبلی ممکن است فردی مجموعاً 12 اثر به این جشنواره بفرستد.

 


ضابطی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا متقاضیان شرکت در این رویداد حتما باید عضو انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگارن ایران باشند، گفت: خیر؛ چنین الزامی وجود  ندارد و تمامی خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌توانند آثار مورد‌نظر خود را برای این جشنواره ارسال کنند.

وی همچنین درباره احتمال برگزاری چنین جشنواره‌ای از سوی بخش‌ها و نهادهای دیگر با توجه به اینکه محدودیت خاصی از سوی وزارت ارشاد در نظر گرفته نشده است، یادآور شد: برگزاری این جشنواره‌ها هزینه‌های بسیاری را در پی دارد لذا بعید است بخشهای دیگر با چنین رویکردی که انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران ورود کرده است مایل به برگزاری چنین رویدادهایی باشند؛ برای اثبات این قضیه با نگاهی به گذشته متوجه می شویم که این انجمن صنفی یک سال پس از اظهارات معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد مبنی بر اینکه جشنواره‌ها باید توسط اهالی خود آن برگزار شود، این رویداد را برگزار کرد و تاکنون درخواستی برای برگزاری مشابه نبوده است.

 


ضابطی افزود: البته ممکن است سازمانها و بخش‌هایی مایل به برگزاری جشنواره رسانه‌ای باشند که قطعا ساختار آن مرتبط با فعالیت خودشان خواهد بود کما اینکه ممکن است شهرداری، نیروی انتظامی و سایر بخش‌ها مایل به برگزاری اینگونه رویدادها باشند.

دبیر دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره هیئت داوری در نظر گرفته شده برای بررسی آثار ارسال متقاضیان شرکت در این جشنواره نیز عنوان کرد: در نخستین دوره برگزاری این جشنواره داوری آثار ارسالی در دو بخش میانی  و نهایی انجام شد و در انتخاب داوران فارغ از بحث‌های سیاسی و جناحی عمل کردیم که در نهایت آقایان صدیقی، قاضی‌زاده و توکلی به عنوان داوران بخش نهایی همچنین خانم رحمتی، آقای خلیلی و بنده به عنوان داوران میانی انتخاب شدیم.

ضابطی با بیان اینکه امسال نیز در روز خبرنگار رئیس انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران اعلام کرد که دومین دور این جشنواره را برگزار خواهیم کرد، یادآور شد:  به سمت طراحی سازوکارهای لازم پیش رفتیم تا بتوانیم در زمان فشرده‌ای که تا برگزاری نمایشگاه مطبوعات مانده است، جشنواره مطبوعات و خبرگزاریها را نیز برگزار کنیم لذا کار هیئت داوران در این دوره با توجه به ضیق وقت سخت‌تر خواهد بود و امیدواریم با افزایش تعداد داوران بخش میانی بتوانیم رسیدگی به آثار را سهولت بخشیم.



وی گفت: در ارتباط با داوران بخش نهایی باید توافقات با آنها نهایی شود تا بتوانیم اسامی‌شان را اعلام کنیم اما بعید است در این بخش تغییرات زیادی داشته باشیم.

دبیر دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها متذکر شد: سال گذشته سطح آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره در حد عالی بود همچنین آثار راه‌یافته از رسانه‌های استانی تحسین‌برانگیز بود؛ نقطه تمایز این جشنواره نسبت به رویدادهای مشابه قبلی نیز علاوه بر چیدمان بخشهای جذاب و فراگیر، مورد قبول واقع شدن آن توسط رسانه‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا فارغ از مرزبندیهای سیاسی بوده است.

 نخستین دوره جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها با شرکت بالغ بر 1700 اثر از رسانه‌های سراسر کشور در بخشهای تیتر، خبر، گزارش، گزارش خبری، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله و مقاله برگزار و از صاحبان آثار برتر تقدیر و تجلیل شد.

برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟