/ سرویس امورصنفی و رفاهی
کد خبر : 40749
تاریخ خبر : 1396/06/12 3:34 ب ظ
فرایند پیوستن به میثاق اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها ادامه دارد

دبیرخانه میثاق‌نامه اخلاق حرفه ای رسانه ها اسامی نامزدها و نحوه انتخاب نمایندگان مدیران مسئول در شورای داوری میثاق‌ اخلاق حرفه‌ای رسانه ها را منتشر کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران، اسامی بیست نامزد حضور در شورای داوری به ترتیب حروف الفبا و با اختصاص یک شماره به هریک از آن ها براساس جدول منتشر شده در سایت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به آدرس www.farhang.gov.ir قابل دسترسی است.


پس از ارسال فراخوان نامزدی در شورای داوری میثاق اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها به مدیران مسئول امضاکننده میثاق، در تاریخ 10مرداد، 20نفر، نامزدی خود را از طریق پاسخ مثبت به پیامک ارسالی اعلام کردند.


بر اساس اعلام و با هدف انتخاب دو عضو شورای داوری، هر یک از مدیران رسانه های عضو میثاق می توانند در روز یکشنبه 12 شهریور (از ساعت 8 تا 16) و در پاسخ به پیامک ارسالی از طریق سامانه پیامکی 500020202 دو نامزد مورد نظر خود را برای عضویت در شورای داوری انتخاب و تنها «عدد» مربوط به هر یک را ارسال نمایند.


دو نفر از نامزدهایی که حائز اکثریت نسبی آرا شوند، به عنوان عضو شورا و دو نفر بعد نیز به عنوان اعضای علی البدل معرفی می شوند.


چنانچه بیش از 2 عدد ارسال شود، 2 عدد اول ملاک خواهد بود.


به گزارش ایرنا، شورای داوری میثاق نامه اخلاق حرفه ای رسانه ها شامل پنج عضو است؛ علاوه بر دو مدیر مسئول منتخب، یک نفر استاد ارتباطات، یک نفر پیشکسوت مطبوعاتی و یک نفر حقوقدان مسلط به حقوق مطبوعات که به عنوان «شورای داوری» به مدت یک سال انتخاب می‌شوند. آیین‌نامه این شورا، الزامات و اقدامات تنبیهی مترتب بر عدم التزام و یا عدم اجرای این میثاق، توسط امضا کنندگان تصویب می‌شود.


همچنین چندی پیش مجمع روسای دانشکده های ارتباطات دانشگاه های تهران، محمدمهدی فرقانی را به عنوان نماینده این مجمع در شورای داوری میثاق اخلاق حرفه ای برگزید.


فرایند پیوستن به میثاق اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها، ادامه دارد و فهرست امضاکنندگان میثاق به صورت مستمر، به روز می شود. تاکنون 88 رسانه به این میثاق‌نامه پیوسته اند که اسامی این رسانه ها نیز هم اکنون در سایت معاونت مطبوعاتی قابل مشاهده است.

برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟