/ سرویس اجتماعی
کد خبر : 40708
تاریخ خبر : 1396/05/23 9:48 ق ظ
رییس خانه مطبوعات

رییس خانه مطبوعات با اشاره به اینکه تطبیق مرز بین اطلاع‌رسانی درست با موضوعات امنیتی از چالش‌های پیش‌روی اصحاب رسانه است، گفت: تعامل و توازن متداوم بین اصحاب رسانه و نیروهای انتظامی در ارائه‌ اخبار می‌تواند این چالش را برطرف کند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران، محمد کریم کاظم‌پور ـ رییس خانه مطبوعات ـ در نشست مطبوعاتی که پیش از ظهر امروز به مناسبت تجلیل از خبرنگاران حوزه‌ی انتظامی در سالن اجتماعات شهید حق‌شناس معاونت فرماندهی برگزار شد، اظهار کرد: در سطح استان شاهد همکاری خوب و مناسبی بین نیروی انتظامی و اصحاب رسانه هستیم که با مدیریت پلیس و اصحاب رسانه بسیاری از موضوعات پلیسی و امنیتی به‌خوبی کنترل و گزارش‌ شده است.

وی افزود: امنیت یکی از مهم‌ترین شاخصه‌هایی است که در زندگی امروز وجود دارد و در همه‌ی جوامع نیز این موضوع جدی گرفته‌ شده است.

کاظم‌پور خاطرنشان کرد: باید اقدامات به‌ گونه‌ای صورت گیرد تا مرز بین اطلاع‌رسانی درست و وظیفه‌مند را با چالش‌های امنیتی تطابق دهیم به‌گونه‌ای که هم پلیس بتواند کار خود را به‌ درستی انجام دهد و هم مخاطبان و افراد جامعه از آنچه که لازم است باخبر باشند، برخوردار باشند.

رییس خانه مطبوعات یادآور شد: مسائل امنیتی تنها محدود به حوزه‌ی پلیس نیست و در بسیار از حوزه‌های متعدد دیگر نیز گاهی چالش‌هایی برای اصحاب رسانه وجود دارد.

وی اضافه کرد: در بسیاری از مواقع اگر اطلاع‌رسانی به‌ موقع انجام نمی‌شد ممکن بود به مشکلات جدی در حوزه‌ی امنیت برخورد کرد و اثرگذاری نامناسب داشت.

کاظم‌پور ادامه داد: قدرت رسانه می‌تواند گاهی موجب همراهی اصحاب رسانه با مسئولان برای حل مشکل و واقعه خبر شود و گاهی نیز می‌تواند خبر را تبدیل به یک مشکل اجتماعی کند بنابراین می‌توانند اثرگذار باشند.

رییس خانه مطبوعات در پایان گفت: اگر تعامل و توازن بین رسانه‌ها و نیروهای انتظامی وجود داشته باشد و تعاملات ادامه داشته باشد اصحاب رسانه می‌توانند وظیفه‌ خود را در ارائه دادن موضوعات ادا کنند./ایسنا

برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟