/ سرویس سیاسی
کد خبر : 40659
تاریخ خبر : 1396/03/23 11:29 ق ظ

48 رسانه معتبر کشور از جمله ایرنا «میثاق اخلاق حرفه ای رسانه ها» ‌را با امضا تایید کردند.

به گزارش انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران، به نقل از ایرنا، خبرگزاری های ایرنا، ایسنا، ایلنا، ایکنا، خبرآنلاین و فرهنگ رضوی از جمله خبرگزاری های کشور هستند که این میثاق نامه را امضا کرده اند.

همچنین خبرگزاری های آریا و مهر نیز با حذف برخی بندها این میثاق نامه را امضا کرده اند. 
19دی، ابتکار، اسرار، اصفهان امروز، اطلاعات، اعتماد، ایران، آرمان امروز، آفتاب یزد، آفرینش، بانی فیلم، جمهوری اسلامی، جهان اقتصاد، خبرجنوب، خبر ورزشی، دنیای اقتصاد، سپید، ستاره صبح، شهروند، صمت، عصراقتصاد، عصر مردم، کار و کارگر، کسب و کار، گل، مردم سالاری، نوآوران، هفت صبح، همدلی نیز از جمله روزنامه های کشور هستند که این میثاق نامه را امضا کرده اند. روزنامه جام جم نیز با ذکر حذف برخی بندها این میثاق نامه را امضا کرد.
همچنین تابناک، الف، شفقنا، جماران، عصر ایران، فرارو نیز از جمله پایگاههای خبری امضا کننده این میثاق نامه هستند.
براساس اعلام روابط عمومی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این فهرست در روزهای آتی و با اضافه شدن سایر رسانه‌ها به روز می شود.
لیست رسانه های امضا کننده میثاق نامه به همراه متن کامل آن هم اکنون در سایت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به آدرس http://press.farhang.gov.irقابل مشاهده است.
پیش نویس اولیه و تدوین شده «میثاق اخلاق حرفه ای رسانه ها» با حضور حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شد.
به گزارش انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران، «میثاق اخلاق حرفه ای رسانه ها» سوم اردیبهشت 96 با حضور حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگانی از هیئت منصفه مطبوعات، مدیران عامل و مسئول خبرگزاری ها، مطبوعات و رسانه ها و جمعی از پیشکسوتان و فعالان رسانه ای رونمایی و امضا شد.
میثاق‌ حرفه‌ای رسانه‌ها، پیمانی است که مدیران رسانه‌های امضاکننده در پی تحقق اصول حرفه‌ای در رسانه خود و به منظور ایفای صحیح رسالت مطبوعاتی و نظارتی رسانه، داوطلبانه آن را امضا کرده‌اند و همه ارکان رسانه تحت مدیریت خود را به اجرای تعهدات آن هدایت می‌کنند. امضاکنندگان مخیرند براساس مقتضیات رسانه خود، بندهایی را به این میثاق اضافه کنند. 
امضاکنندگان این میثاق به منظور ایجاد ضمانت اجرای میثاق‌نامه، 2 نفر از میان خود، یک نفر استاد ارتباطات، یک نفر پیشکسوت مطبوعاتی و یک نفر حقوقدان مسلط به حقوق مطبوعات را به عنوان «شورای داوری» به مدت یک سال انتخاب می‌کنند.
آیین‌نامه این شورا، الزامات و اقدامات تنبیهی مترتب بر عدم التزام و یا عدم اجرای این میثاق، توسط امضا کنندگان تصویب می‌شود. 
 
انتهای پیام/
برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟