/ سرویس اجتماعی
کد خبر : 40612
تاریخ خبر : 1395/11/18 10:59 ق ظ

خبرنگاران متقاضی طرح ترافیک از امروز (۱۸ بهمن) به مرکز ارتباطات شهرداری تهران مراجعه کنند.

به گزارش انجمن نصفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران گفت: خبرنگاران متقاضی دریافت مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک ٩٦، از امروز( دوشنبه 18 بهمن) تا پایان ماه جاری برای تحویل مدارک به مرکز ارتباطات شهرداری مراجعه کنند.
گیل آبادی با تاکید بر اینکه نحوه ارائه آرم طرح ترافیک سال 96 به خبرنگاران همچون سال های گذشته است افزود: سهمیه رسانه ها و خبرگزاری ها در هفته جاری ابلاغ می شود و مدیران مسئول در زمان مقرر، مهلت دارند نسبت به ارایه لیست(اسامی خبرنگاران) به سازمان حمل و نقل و ترافیک اقدام کنند.
وی با بیان اینکه روند دریافت آرم طرح ترافیک خبرنگاران همچون گذشته از طریق مرکز ارتباطات شهرداری تهران انجام می شود گفت: پس از ابلاغ سهمیه و تائید لیست ارایه شده از جانب رسانه ها آن دسته از خبرنگاران رسانه های گروهی، مطبوعات، خبرگزاری ها و روزنامه ها که به هر دلیلی در سهمیه رسانه خود لحاظ نشده اند، می توانند با مراجعه به مرکز ارتباطات شهرداری تهران و پس از انجام مراحل قانونی تایید و احراز هویت، برای دریافت مجوز طرح ترافیک سال 96 اقدام کنند.
گیل آبادی با بیان اینکه متاسفانه هر سال بر تعداد متقاضیان دریافت مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک پایتخت افزوده می شود، افزود: قشر فهیم خبرنگار در نظر داشته باشند، با توجه به اینکه تعداد آرم ها محدود بوده و تقاضا نیز بسیار زیاد است، به آن دسته از خبرنگارانی که لزوما با استفاده از خودرو شخصی برای انجام ماموریت در محدوده مرکزی شهر تردد می کنند، مجوز صادر می شود.
به گفته وی، رسانه هایی که برای پوشش اخبار و رویدادهای خبری، سرویس و وسیله نقلیه در اختیار خبرنگاران قرار می دهند از اولویت کمتری برای دریافت آرم برخوردار خواهند بود.
گیل آبادی تصریح کرد: بدیهی است خبرنگاران در مرحله نخست باید از سهمیه رسانه خود  به دریافت آرم طرح ترافیک اقدام کنند، چنانچه به هر دلیلی موفق به دریافت آرم نشده و یا اسامی آنها در سهمیه لحاظ نشده بود، می توانند از امروز(دوشنبه 18 بهمن) تا 30 بهمن به مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران مراجعه کنند.
در کلانشهر تهران 2 طرح محدودیت تردد شامل طرح ترافیک و زوج و فرد خودرو با هدف کاهش بار ترافیکی مناطق مرکزی شهر و همچنین میزان آلودگی هوا اعمال می شود.
زمان اجرای طرح ترافیک تهران در روزهای غیرتعطیل از ساعت 6:30 تا 17 و در روزهای پنجشنبه تا ساعت 13 است.
ورود خودرو به محدوده طرح ترافیک تهران منوط به داشتن مجوز طرح است و خودروهای متخلف 400 هزار ریال جریمه می شوند.
 
انتهای خبر/
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟