/ سرویس علمی و فرهنگی
کد خبر : 10525
تاریخ خبر : 1395/07/05 12:36 ب ظ

نخستین تور آموزشی رسانه‌گردی با شرکت روزنامه‌نگاران نشریه‌های منتخب استانی از روز شنبه ۳ مهرماه ۱۳۹۵ در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها شروع شد.

به گزارش انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران به نقل از روابط عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، این دوره آموزشی در ۲ بخش روزنامه‌نگاری و فنی ـ هنری تا ۸ مهر ادامه خواهد داشت. روزنامه نگاران و کارکنان فنی - هنری نشریه‌های دریا، ندای هرمزگان، پیام سپیدار، پیام آشنا، خراسان امروز، خبر جنوب، پیام عسلویه، وارش، همدان ما و پیام ما از استانهای هرمزگان، البرز، خراسان جنوبی، فارس، بوشهر، مازندران، همدان و کرمان در نخستین تور رسانه‌گردی حضور دارند.

 
محمود مختاریان، محمد سلطانی‌فر، حسن نمک‌دوست تهرانی، کسری نوری و جواد افتاده در بخش روزنامه‌نگاری با ارائه دانش روز و تجربیات کاربردی با ۵ عنوان کارگاه؛ انواع روزنامه‌نگاری، مسئولیت اجتماعی، ایجاد فضای رسانه‌ای (شرح وظایف سردبیرو موج‌سازی)، سواد بصری و رسانه‌ای، شبکه‌های اجتماعی و موبایل ژورنالیسم حضور دارند.
 
بر همین اساس، کسری نوری در روز نخست به بررسی چرائی اولویت دغدغه‌های محلی و منطقه ای نسبت به دغدغه های ملی، ضرورت ساختار شکلی و محتوائی متفاوت نسبت به رسانه‌های سراسری، توجه بیش‌تر به مردم بومی به عنوان مخاطبان اصلی، اولویت روزنامه‌نگاری توسعه‌ای، لزوم به کارگیری تحلیل و تفسیر و فاصله‌گیری از رویدادمحور بودن نشریه‌های استانی و منطقه‌ای، آسیب‌شناسی رونامه‌نگاری استانی و پرهیز از روزمرگی، به کارگیری شیوه‌های انتقال محتوا با خلاقیت و ذوق روزنامه‌نگارانه، پرهیز از آسیب‌زائی و به کارگیری جریان‌سازی رسانه‌ای مثبت برای دست یابی به اهداف حساسیت زا و ... پرداخت.
 
بنا بر همین گزارش، تور آموزشی رسانه‌گردی امروز با بازدید از روزنامه اطلاعات و فعالیت‌های رسانه‌ای این موسسه انتشاراتی برای آشنایی بیشتر روزنامه‌نگاران و کارکنان هنری و فنی رسانه‌های استانی و دیگر موسسات و رسانه‌ها به عنوان بخش دوم نخستین دوره آموزشی رسانه گردی در روزهای آینده ادامه خواهد یافت.
 
بخش فنی و هنری تور رسانه‌گردی نیز ۵ کارگاه تخصصی را در زمینه پردازش عکس، آشنایی با ایندیزاین، گرافیک اطلاع‌رسان و خبری، عکاسی خبری و صفحه‌آرایی دربر دارد و محمود مختاریان، اسماعیل عباسی، دکتر مریم سلیمی، پرویز آزموده و مهدی وثوق‌نیا به تدریس عناوین بالا خواهند پرداخت.
انتهای پیام/
برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟