/ سرویس علمی و فرهنگی
کد خبر : 10515
تاریخ خبر : 1395/06/01 3:14 ب ظ

نخستین دوره «نشان و جایزه ایثار و رسانه» برگزار می‌شود؛ مهلت ارسال آثار در نخستین دوره نشان و جایزه ایثار و رسانه با هدف تمرکز بخشی به اهالی رسانه برای پرداختن بیشتر مفاهیم و مصادیق ایثار تا ۵ دی ماه ۱۳۹۵ خواهد بود.

به گزارش انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگران ایران به نقل از تسنیم،  «نشان و جایزه ایثار و رسانه» جایزه‌ای فرهنگی ـ انگیزشی متعلق به جامعه رسانه‌ای کشور است و جایزه‌ای برای تقدیر از شایستگان رسانه‌ای فعال در امر ترویج فرهنگ ایثار در ابعاد دفاع مقدس و ایثار اجتماعی در سطح ملی است که به صورت سالیانه برگزار می‌شود.

 
محورهای جایزه
 
این جایزه در دو محور جهاد و شهادت با موضوعات «تاریخ اسلام، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم» و ایثار اجتماعی شامل تمامی فعالیت‌های خیرخواهانه و فداکارانه در سطح اجتماع برگزار می‌شود.
 
قالب‌های قابل پذیرش
 
قالب‌های قابل پذیرش این نشان و جایزه، تمامی قالبهای متنی و تصویری شامل مصاحبه، عکس، کاریکاتور، مقاله، گزارش، تحلیل، یادداشت، طرح، اینفوگرافیک، نقد و ... در چارچوب این برنامه قرار می‌گیرد لذا متقاضی می‌تواند اثرخود را در هر قالب به دبیرخانه ارسال کند.
 
محدوده زمانی مورد پذیرش و ثبت‌نام
 
آثاری که از تاریخ 15 دی‌ ماه سال 1394 تا 30 آذر سال 1395 در یکی از نشریات، خبرگذاری‌ها و پایگاه‌های خبری رسمی کشور منتشر شده باشد، می‌تواند در این رقابت شرکت و به صورت رسمی ثبت‌نام کند و حداکثر مهلت ارسال آثار 5 دی ماه 1395 خواهد بود.
 
فرایند دریافتف بررسی و داور
 
آثار طی زمان تعیین‌ شده دریافت و بر اساس شیوه‌نامه مدون، بررسی و طبقه‌بندی و سپس برای هیئت داوران ارسال می‌شود، در این مرحله بر اساس شاخص‌ها و معیارهای مشخص برگزیدگان انتخاب خواهند شد.
 
روش‌های ثبت نام و ارسال آثار
 
متقاضیان می‌توانند به یکی از روش‌های زیر اثر یا آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند:
 
ـ با مراجعه به تارنمای خانه فرهنگ ایثار «بخش نشان و جایزه ایثار و رسانه» به نشانی:www.khaneisar.ir
 
ـ از طریق پست الکترونیکی: mediaisar@gmail.com
 
ـ از طریق ارسال به شماره دورنگار: 77608568-021
 
ـ از طریق ارسال به صندوق پستی به شماره: 1135-15745
 
ـ از طریق تحویل حضوری به آدرس تهران، خیابان بهار شمالی، کوچه مهندسی، نبش کوچه مسجد خرقانی، پلاک 2، واحد یک (کدپستی: 1564616811)
 
شرایط آثار ارسالی
 
اثر در یکی از نشریات یا خبرگذاریها و پایگاههای خبری معتبر کشور منتشر شده باشد و اصل یا کپی یا پی‌دی‌اف اثر به همراه لوگو رسانه، تاریخ نشر، شماره صفحه، عنوان مطلب و نام صاحب اثر ارسال شود.
 
برگزیدگان
 
علاوه بر نفرات برگزیده در هر بخش رسانه‌های برتر در دو بخش اصلی نشان نیز معرفی و تجلیل می‌شوند؛ از جمله مواردی که در خصوص برگزیدگان در دستورکار قرار دارد بهترین رسانه در بخش ترویج فرهنگ جهاد و شهادت، بهترین رسانه در بخش ترویج فرهنگ ایثار اجتماعی، بهترین اثر در بخش ترویج فرهنگ جهاد و شهادت، بهترین اثر در بخش ترویج فرهنگ ایثار اجتماعی، بهترین آثار محتوایی در بخش ایثار اجتماعی، بهترین آثار محتوایی در بخش جهاد و شهادت، فعال‌ترین و پرکارترین رسانه، فعال‌ترین و پرکارترین فرد رسانه‌ای، اثربخش‌ترین اثر و مواردی که به تصویب شورای عالی سیاست‌گذاری برسد.
 
اسامی هیئت داوران، شاخص‌های داوری، جوایز و اعلام نتایج متعاقبا به اطلاع می‌رسد و جوایز در ایام الله دهه مبارک فجر طی مراسم باشکوهی به برگزیدگان تقدیم خواهد شد؛ علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاع بیشتر با دبیرخانه به شماره 77608871-021 تماس بگیرند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها :
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :
به نظر شما مهمترين اولويت انجمن صنفي خبرنگاران كدام كزينه است؟